Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 14:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

POWERSHELL: Undlade string med bestemt indhold

Hvordan filtrer jeg strings med bestemt indhold? Jeg har denne, men kan ikke lige få det til at virke.
for ($i=0;$i -le $aDirectReports.Count-1; $i++) {
    if ($aDirectReports[$i] -notmatch "Admin" -or $aDirectReports[$i] -notmatch "Graveyard" -or $aDirectReports[$i] -notmatch "Resources" -or $aDirectReports[$i] -notmatch "Leavers") {
        $aDirectReports[$i]
    }
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. maj 2018 - 18:19 #1
Du skal bruge -and i stedet for -or.
De strings du vil filtrere må ikke indeholde nogen af de fire ord, derfor skal alle fire -notmatch statements være opfyldt, før ordet udskrives.
Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 20:43 #2
Med de 4 ord findes ikke i hver linje samtidig, men de vil kunne findes i linjer hver for sig.
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. maj 2018 - 11:48 #3
If-sætningen evaluerer heller ikke på om alle fire ord findes i inputtet samtidigt hvis du bruger -and, den evaluerer hvert ord for sig. Så dit input udskrives kun, hvis dit input IKKE indeholder nogle af ordene.

Du kunne evt. også drage nytte af at -notmatch kan bruges med regular expressions. Jeg syntes det øger læsbarheden:
$Filter = @("Admin", "Graveyard", "Resources", "Leavers") -join "|"
foreach($Item in $aDirectReports) {
    if($Item -notmatch $Filter) {
        $Item
    }
Avatar billede Kentoi Seniormester
04. maj 2018 - 10:10 #4
Pisse smart. Den havde jeg ikke lige tænkt på.
Tak for hjælpen.