Avatar billede amiond Novice
03. maj 2018 - 05:13 Der er 7 kommentarer

Virtual host apache

Hej,

Jeg er slet ikke inde i servere, men kører min egen apache server for at spare penge til webhotel.

Jeg har 3 domæner, som skal peges til min server, men jeg kan ikke opsætte det. Er der en som vil gøre det for mig via teamviewer, for 100 kr.
Avatar billede amiond Novice
03. maj 2018 - 05:23 #1
Jeg vil lige tilføje at jeg har installeret server pakken WAMP
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2018 - 06:15 #2
du skal redelegere domænerne, det kan tage tid.
det kan gøres på www.gratisdns.dk
Avatar billede amiond Novice
03. maj 2018 - 06:27 #3
Det ved jeg godt, det kan jeg godt finde ud af, men jeg skal stadigvæk have opsat 3 virtual host på min server, hvis jeg vil køre 3 forskellige hjemmesider på den.
Avatar billede Slater Ekspert
03. maj 2018 - 07:56 #4
Korrekt, men det er så nemt som at skrive:

<VirtualHost *:80>
    DocumentRoot "/mappen/filerne/ligger/i"
    ServerName dit-domæne.dk
</VirtualHost>

tre gange i en config-fil i Apache-mappen, f.eks. bare direkte i httpd.conf

Du har tænkt over fast IP osv på din maskine?
Avatar billede amiond Novice
03. maj 2018 - 08:09 #5
Hej,

Mange tak for hjælpen. Ja, jeg har fast IP adresse.
Avatar billede amiond Novice
05. maj 2018 - 16:43 #6
Jeg har prøvet at smide det der ind, men så vil min server ikke starte op. Hvor skal det smides ind henne? Og skal der ændres på andre ting i den der konfigurationsfil?
Avatar billede Slater Ekspert
05. maj 2018 - 17:07 #7
For en standardkonfiguration kræver det ikke andet. Og det skal bare ind i httpd.conf filen - nederst er fint.

Jeg har lige testet følgende lokalt:

<VirtualHost *:80>
    DocumentRoot "C:\\wamp\\www\\test"
    ServerName local.test
</VirtualHost>

Hvor jeg har sat local.test domænet op til at pege på 127.0.0.1 i hosts-filen. Det virker perfekt.