Avatar billede Jolles Professor
03. maj 2018 - 07:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tabel tallene side om side

0    0    4    11
0    1    4    15
0    1    12    10

0 0 4 11 0 1 4 15 0 1 12 10
Er der en funktion /vb) der kan hjælpe mig med at få tallene i eksemplets fire kolonner til at stå side om side. Transponering gør det ikke, der skal nok noget vb- til og det er jeg (heller)ikke god til.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. maj 2018 - 09:04 #1
Navngiv området med dine data d og brug herefter følgende formel:

=INDEX(d;INT((COLUMNS($A:A)-1)/4+1);MOD(COLUMNS($A:A)-1;4)+1)

på dansk:

=INDEKS(d;HELTAL((KOLONNER($A:A)-1)/4+1);REST(KOLONNER($A:A)-1;4)+1)
Avatar billede jkrons Professor
04. maj 2018 - 09:50 #2
# 2: Hvis jeg prøver din fomel bliver resultatet 0.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. maj 2018 - 11:57 #3
@jkrons
Du refererer til din egen post, men da den ingen formel indeholder, går jeg ud fra det er #1 du mener.

https://www.dropbox.com/s/cyezk7qh9kdwepg/RowsToRow.xlsx?dl=0
Avatar billede jkrons Professor
04. maj 2018 - 23:36 #4
Selvfølgelig. Jeg prøvede at lave den som en matrixformel, der satte ind i alle celler på en gang.

Og ja, jeg mente #2 :-)
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
05. maj 2018 - 07:26 #5
@jkrons

Dit spørgsmål fik mig i øvrigt til at tænke på, om spørgerens ønske (og måske dit) kunne have været at få alle tallene i én streng (i én celle), men det får vi nok aldrig at vide for så vidt angår spørgeren, da han ser ud til at være forsvundet igen.
I én streng lader sig også gøre, men det kræver lidt mere.
Avatar billede Jolles Professor
09. maj 2018 - 17:32 #6
kære venner, hvor er I hjælpsomme. Jeg har ikke fundet en løsning, men har alligevel løst opgaven på en lidt langsommelig, men brugbar måde, ved simpelthen at prikke hvert enkelt tal ind i den kolonne, det skal stå i til sidst. Det tog ikke så lang tid.
Jeg takker og bukker og lukker
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. maj 2018 - 18:54 #7
Hvad med bare en lille bitte kommentar om hvorfor du ikke kunne bruge den løsning der blev foreslået i #1.

Det føles temmelig omsonst at have prøvet på at hjælpe dig med noget du bad om hjælp til for så bare, uden nogen forklaring, at få at vide, at du ikke har fundet en løsning , men har alligevel løst opgaven på en brugbar måde.

Har du tænkt på, hvordan det opleves af den der forsøger at hjælpe?
Avatar billede Jolles Professor
23. maj 2018 - 22:16 #8
Kære xl-entusiast: Jeg tror bare ikke jeg forstod dit udførlige og velmenende svar, er ikke så dreven i vb. KEd aaf at du føler dig trådt på. Det var i den grad ikke meningen.
Godt ord igen og venlig hilsen, Jolles
Avatar billede aditya kin Juniormester
23. august 2018 - 16:37 #9
Very nice and interesting
https://www.welookups.com