Avatar billede mort1 Ekspert
03. maj 2018 - 13:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installation af Outlook

En bekendt har haft sin pc til rep. og har i den forbindelse mistet Outlook - Jeg har så lovet at være behjælpelig med at geninstallere, men Outlook er ikke inkluderet i hans Office pakke (2010 Home / Stud. mener jeg)
Der er vist noget med, at man kan hente en gratis udgave af Outlook på nettet, men er det samme version som den der er i Office pakkerne, eller en anden, og er der noget man skal være opmærksom på, eller installerer den næsten sig selv, lige som den der ligger i Office pakkerne ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. maj 2018 - 13:33 #1
Det er ud til at du har ret vedrørende Outlook ikke er inkluderet i Office 2010 Home and Student. :-(

Jeg har indsat et link her fra eksperten hvori emnet berøres.

https://ibb.co/n7QStn

Jeg har selv Office 2010, men det er i Professional udgaven og der er Outlook med.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2018 - 13:44 #2
Outlook er ikke gratis, og har aldrig været det.

Outlook Express eksisterede i tidligere versioner af windows, og var gratis - men bør ikke bruges i dag.
Den blev afløst af Windows Live Mail, der også er udgået, men dog kan downloades via "Windows Live". Den opdateres ikke længere, så den kan heller ikke anbefales.
Windows Mail er indbygget i Windows 10, og er vel egentlig afløseren for Windows Live Mail... - men ikke tilgængelig i Windows 7, hvis det er den der kører på maskinen...

Så det ser lidt sort ud med en mailklient fra microsoft. Heldigvis er der gratis alternativer, eks. https://www.thunderbird.net/da/
Det kræver dog lidt tilvænning at bruge, hvis man ikke har brugt den før...
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2018 - 13:53 #3
#2 i 2016 oprettede jeg valby1@outlook.com, som jeg bruger her på Eksperten.
Det kostede ikke noget, og jeg har aldrig hørt noget fra Microsoft i den anledning.
Avatar billede INK Ekspert
03. maj 2018 - 13:58 #4
#3 Jeg tror du forveksler Microsoft Outlook mailklient med en mailkonto hos Microsoft.
Mailkontoen er ganske rigtigt "gratis", men det er programmet Outlook ikke (se #2)
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2018 - 14:04 #5
#4 Spørger skriver jo outlook, men mener altså  Outlook Express. Ok :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
03. maj 2018 - 14:20 #6
Det forekom mig at den version der kan installeres på Android telefoner også fandtes i en gratis Windows version - jeg installer  Windows  Mail, efter min opfattelse ikke så godt som god som Outlook men ok - Tak for indput
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2018 - 14:38 #7
Windows 10 mail har samme funktioner som.
https://outlook.com/owa/
Og du kan med Outlook com læse dine mail på en fremmed Computer. husk dog at du ikke må bede den fremmede Pc. gemme logind.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. maj 2018 - 14:54 #8
#3 #5 Outlook.com er microsofts mailtjeneste. "Outlook" er deres enterprise klient til installation på PC´ere. Outlook Ekspress er en gammel gratisklient indbygget i Windows 95->XP (som jeg husker det)
Vi snakker klientsoftware, ikke en mailkonto, selv om det har samme "fornavn".
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2018 - 15:08 #9
#8 Ok :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. maj 2018 - 15:08 #10
I Windows 10 Mail kan du importere og parallelt køre et utal af andre udbyderes mailprogrammer
https://ibb.co/gkqYvH
Avatar billede mort1 Ekspert
24. oktober 2018 - 10:40 #11
Poko1 #10, det blev din løsning jeg brugte, og faktisk tror jeg, at det også, at det var den løsning han havde haft før reparationen, men blot troede, at det var Outlook, fordi har kører Outlook på sin mobiltelefon, i øvrigt var det supernemt at få op at køre. Tak for hjælpen.