Avatar billede Søgaard Novice
06. maj 2018 - 20:10 Der er 11 kommentarer

Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses.

Hej
Fik for nylig den trælse besked"Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses".
Prøvede alle de sædvanlige råd fra nettet og fra Computerworld.dk
Og intet virkede. Prøvede Systemgendannelse op til flere gange men den kunne Ikke gennemføres.
Så gik jeg i Regedit i fejlsikret og koblede den bruger fra jeg plejer og bruge sp det kun var en Administrator der var aktiv.
Nu er computeren så gelt død både under almindelig opstart og fejlsikret opstart.
Sort skærm med musemarkøren som det eneste man kan se.
Har jeg dræbt den helt eller er der håb ??
Vh René
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2018 - 20:36 #1
Har du et medie med Windows på kunne du prøve startup repair.
Skriv lige hvilken Windows version du kører?
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. maj 2018 - 20:45 #2
Hvis du med "dræbt" mener at selve computeren er død, så tror jeg ikke du skal bekymre dig. Hvad Windows angår er sagen nok en lidt anden. Men som 220661 skrive i #1 som kan en start up repair måske kurere Windows.
Avatar billede Søgaard Novice
06. maj 2018 - 20:53 #3
Windows 7
Og nej har desværre ikke et medie
Avatar billede KHN Guru
06. maj 2018 - 22:31 #4
Prøv at følge denne vejledning - Vejledningen gælder Windows Vista, 7, 8 og 8.1:

1) Genstart din PC.
2) Når skærmen blinker første gang, skal du trykke gentagne gange på F8 med ca. et sekunds mellemrum.
3) Du kommer ind i menuen “Fejlsikret tilstand”.
4) Vælg “Fejlsikret tilstand med kommandoprompt”.
5) Efter lidt tid vil du blive præsenteret for et vindue med en blinkende cursor.
6) Her skriver du “rstrui.exe” (uden anførselstegn). Tryk Enter.
7) Vent lidt. Du bliver bedt om at logge ind på din PC.
8) Der går lidt tid, før du bliver præsenteret for systemgendannelsesvinduet.
9) Du skal altid – som minimum – gå to gendannelsespunkter tilbage, ellers virker det ikke.
10) Vent imens Windows retter op på skaden. PCen bliver genstartet.
11) Nu burde det virke igen.
Avatar billede posten Ekspert
07. maj 2018 - 00:43 #5
#4 det kan han vel kun hvis han IKKE har slået  systemgendannelse fra
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2018 - 06:58 #6
Hent Windows 7 som ISO!
64 Bit
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso
32 Bit
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_32_SP1_multiDVD.iso

Hent derefter Windows7 USB Tool. Du skal muligvis kopiere dette link og sætte ind selv?
file:///D:/Pc-Setup/Små.EXE/Windows7-USB-DVD-Download-Tool-Installer-en-US.exe

Og kør derefter en start reparation som foreslået i # 1 Stortset ens for Win 7 Win 8-8.1 og Win 10
https://ibb.co/itVVM7
Avatar billede posten Ekspert
07. maj 2018 - 07:54 #7
#6 er det så en der henter opdateringer ??
Avatar billede f-arn Guru
07. maj 2018 - 11:20 #8
"Så gik jeg i Regedit i fejlsikret og koblede den bruger fra jeg plejer og bruge sp det kun var en Administrator der var aktiv"

Hvad mener du med koblede fra?
Avatar billede Søgaard Novice
07. maj 2018 - 11:50 #9
Tak for alle de gode råd.
@ KHN: Har prøvet "fejlsikret med Kommandopromt", men den kommer aldrig videre end en curser på sort skærm

@POKO1 : Det er vist mit næste træk, tænker jeg.

@ f-arn: der hvor man administrerer brugerne, satte jeg flueben
Avatar billede poko1 Ekspert
07. maj 2018 - 19:51 #10
Avatar billede f-arn Guru
08. maj 2018 - 04:41 #11
Windows har sikkert oprettet en temp profil under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList og gemt den originale samme sted som en bak profil :)