07. maj 2018 - 14:52 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan få lenger batteritid ?

hei,-

Jeg har en Nokia C2-01 med orginalbatteri BL-5C batteri som har 1020 mAh.
Det reklameres med at et fulladet batteri skal holde til 150-200 timer standby el.
2,5-5,0 timer samtale. Mitt problem er at dette slett ikke stemmer med virkeligheten. Ladet fullt opp kl. 21.00 igår kveld, og kapasiteten var helt fin den kl. 14.15 idag. Men så hadde jeg heller ikke hatt noen utgående samtaler. Når jeg så skulle ringe ut og måtte vente 10 min begynte tlf og varsle om at batterinivået var lavt, så jeg måtte bare avslutte.

Er det noen som kan fortelle meg ting jeg evt ikke er obs på - og hvordan jeg kan få ordnet meg med et batteri med lengre levetid så setter jeg pris på alle tilbakemeldinger.
Avatar billede INK Ekspert
07. maj 2018 - 15:05 #1
Fandt følgende på nettet
BATTERY        Removable Li-Ion 1020 mAh battery (BL-5C)
Stand-by    Up to 396 h (2G) / Up to 456 h (3G)
Talk time    Up to 8 h 40 min (2G) / Up to 4 h 30 min (3G)
Music play    Up to 34 h

Men det gælder et nyt batteri. Formoder dit er et ældre eksemplar?

Overvej et nyt batteri. Koster 79,- på denne side
https://www.mytrendyphone.dk/shop/nokia-bl-5c-batteri-5740p.html

Denne side har både originalt batteri og en kopimodel
https://www.batteribyen.dk/catalogsearch/result/?q=BL-5C
Avatar billede puren Ekspert
07. maj 2018 - 15:12 #2
det er tests udført i et lab under kunstige forhold... her ikke noget hold i virkligheden...

og hvis det er det orginal der var med at du købte mobilen så har det gjort det godt, batterier vare jo ikke evigt
07. maj 2018 - 15:33 #3
tak for svar. Sorry, jeg glemte at sige at jeg skiftet til et nyt orginalbatteri for ca 1 mnd siden. Det nye var ikke bedre enn det gamle jeg skiftet fra, så jeg gik tilbage til forrætningen og fik det byttet i et andet. Men det er ikke bedre !. jeg er ikke mye teknisk af meg, så nu spekulerer jeg i om der er mobilen der har feilen. For ca 2 mnd siden byttet jeg fra Nokia 3110i til Nokia C2-01. Anledningen til at jeg byttet var at volumstyrken var dårlig på 3110i. Men nå havde den Nokia C2-01 ligget på hyllen i nogle år. Kan det have noget at sige ?
Avatar billede puren Ekspert
07. maj 2018 - 15:47 #4
det er en mulighed at der er noget der skævt med den. det er 7 år siden den kom på market... køb en ny mobil
Avatar billede INK Ekspert
07. maj 2018 - 15:52 #5
Hvis der er dårlig mobildækning i det pågældende område, vil det også have en negativ effekt på batteriets holdbarhed.