Avatar billede mort1 Ekspert
07. maj 2018 - 17:27 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Farverne er omvendt

En god bekend har fået et problem, som jeg gerne vil hjælpe ham med at løse.
Farverne på hans pc-skærm er omvendt (hvid er sort, blå er gul osv.) Skærmen er ok, så mit gæt er grafikkortet - Jeg har et grafikkort liggende som han kan låne/få, men da han ikke på nogen måde er nørd, kan jeg ikke med nogen nytte spørge ham om, hvordan stikket (pindene/kontakterne) ser ud og hvor mange der er osv. Hans pc er en ca 5 år gammel stationær sag, og spørgsmålet er, om den standard der er på antallet - / placeringen af kontakterne på et standard grafikkort er den samme som der var for 5 - 10 år siden, det er jo før sket at der ændres på bundkortene, så tilbehøret ikke længere passer.
Sådan ser farverne ud på skærmen:
https://ibb.co/chyor7
Avatar billede falster Ekspert
07. maj 2018 - 18:25 #1
For en ordens skyld:

Har I prøvet: Shift+Alt+PrintScreen (for at deaktivere stor kontrast).
Avatar billede milter Ekspert
07. maj 2018 - 19:42 #2
Avatar billede mort1 Ekspert
07. maj 2018 - 21:37 #3
Når jeg ser på billederne på linket "milter" har sendt så ser det unægteligt ud til at der er noget at gå efter, jeg prøver det og buddet fra "falster" en af de første dage når jeg kommer i nærheden af computeren
Avatar billede mort1 Ekspert
08. maj 2018 - 17:39 #4
"milter" og "Falster" I havde begge løsningen, tak!
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2018 - 18:50 #5
Velbekom :-)