Avatar billede nikoercool Praktikant
07. maj 2018 - 23:45 Der er 5 kommentarer

Hjælp søges angående errors.

Hej, min pc har haft nogen problemer i en længere periode, hvor den vælger at fryse og derefter blinker skærmen en smule, og det ender ud i et genstart hver gang. (skal lige siges at jeg modtager denne/disse error(s) 10+ gange om dagen)

"Adgangsindstillingerne programspecifikke giver ikke Lokal Aktivering adgang til COM-serverprogrammet med CLSID
{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}
og APPID
{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}
for brugeren NT AUTHORITY\LOKAL TJENESTE SID (S-1-5-19) fra adressen LocalHost (via LRPC), der kører i programbeholderen Ikke tilgængelig SID (Ikke tilgængelig). Denne sikkerhedstilladelse kan redigeres ved hjælp af administrationsværktøjet til komponenttjenester."

"Adgangsindstillingerne standard for computeren giver ikke Lokal Aktivering adgang til COM-serverprogrammet med CLSID
{C2F03A33-21F5-47FA-B4BB-156362A2F239}
og APPID
{316CDED5-E4AE-4B15-9113-7055D84DCC97}
for brugeren NT AUTHORITY\LOKAL TJENESTE SID (S-1-5-19) fra adressen LocalHost (via LRPC), der kører i programbeholderen Ikke tilgængelig SID (Ikke tilgængelig). Denne sikkerhedstilladelse kan redigeres ved hjælp af administrationsværktøjet til komponenttjenester."

Min pc indenholder disse ting:
Operating System
    Windows 10 Pro 64-bit
CPU
    Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz    33 °C
    Haswell 22nm Technology
RAM
    8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (11-11-11-30)
Motherboard
    ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-A (SOCKET 1150)    29 °C
Graphics
    Philips 236VL (1920x1080@60Hz)
    E2251 (1920x1080@60Hz)
    2047MB NVIDIA GeForce GTX 770 (ASUStek Computer Inc)    37 °C
Storage
    232GB Samsung SSD 840 EVO 250GB (SSD)    34 °C
    931GB Seagate ST31000528AS (SATA)    35 °C
Optical Drives
    ATAPI DVD A DH20A1S
Audio
    Logitech G430 Gaming Headset

Håber at nogen ved hvad der foregår og hvordan det kan rettes.

mvh Niko
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2018 - 02:37 #1
måske malware.. noget vil køre med rettigheder det ikke har.
scan computeren med www.malwarebytes.org

rens op med ccleaner
https://www.ccleaner.com/ccleaner/download
Avatar billede nikoercool Praktikant
08. maj 2018 - 11:10 #2
Har nu prøvet begge dele, og ingen af dem fandt nogen trusler og/eller malware..
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. maj 2018 - 14:05 #3
08. december 2018 - 00:34 #4
gå til systemets logbog og markér system.
kopier den sidste tekst: "Denne sikkerhedstilladelse kan redigeres ved hjælp af administrationsværktøjet til komponenttjenester." - smid den ind på f.eks. google, og find et sted der minder om dette.
Dette har noget at gøre med, at Dcom clsid ikke har adgang via den bruger der er logget ind.
Der er en microsoft side der siger nogenlunde sådan her:
1. Åbn Regedit.
2. Gå til HKEY_Classes_Root \ CLSID \ * CLSID *.
Bemærk: * CLSID * Status for id'et, der vises i din begivenhedsvisningsfejl.
3. Højreklik på det og vælg derefter tilladelse.
4. Klik Advance og skift ejer til administratorer. Klik også på boksen, der vises under ejerlinjen.
5. Anvend fuld kontrol.
6. Luk fanen og gå til HKEY_LocalMachine \ Software \ Classes \ AppID \ * APPID *.
Bemærk: * AppID * er det id, der vises i din begivenhedssyner.
7. Højreklik på det og vælg derefter tilladelser.
8. Klik Advance og skift ejer til administratorer (ikke administrator).
9. Klik på boksen, der vises under ejerlinjen.
10. Klik på Anvend og giv fuld kontrol til Administratorer. (forlad REGEDIT åben)

Dit hændelses ID til fejlen er 10016 og skal passe på artiklen.
Prøv at læse denne: https://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/all/fel-med-clsid-och-appid/b3d32807-3ea5-4908-ace0-f4d1789299ab
08. december 2018 - 01:02 #5
NB: hvis du når til de næste punkter
11. Tryk på Windows-tasten og R, for at hente RUN-boksen.
12. Skriv dcomcfg og <enter>
13. Klik på Computer , klik på min computer , og klik derefter på DCOM .
14. Søg efter den tilsvarende tjeneste (i kolonnen Data), der vises som AppID "Standard" -indgangen.
og finder, at du ikke har dcomcfg, er det muligvis fordi artiklen ikke er skrevet til en 64-bit maskine. Det vil så være dcomcnfg.