Avatar billede Matt Novice
08. maj 2018 - 21:36 Der er 3 kommentarer

Bacis programmeing

Hey Computerworld jeg ville meget gerne igang med codeing, jeg har kigget rundt omkring på nettet og har set de sidder hvor man kan betale for at få undervisning, er der nogen som har prøvet det? og er det et nogo eller?

- Mathias
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2018 - 02:12 #1
find først ud af hvad du vil lave.
nogle sprog er egnet til at lave noget med, og andre er ikke.

så hvis du lærer sprog 1 er det ikke sikkert du kan bruge det til noget.
Avatar billede Matt Novice
12. maj 2018 - 16:01 #2
Hej, jeg kunne godt tænkte noget med spil at gøre, jeg har kigget lidt rundt på hvad for nogen programmer jeg så skal bruge.
Java, C++ ? eller er der andre der er gode?
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. maj 2018 - 08:14 #3
Mine børn har lært at programmere spil på Scratch, så det kan jeg bestemt anbefale.
https://scratch.mit.edu/

Det bliver jo aldrig super-avancerede spil, og hvis du bliver grebet af det, vil du også hurtigt føle behov for at vandre videre til noget mere flere muligheder. Men det giver en meget god fornemmelse af, hvad programmering går ud på.