Avatar billede Kentoi Seniormester
09. maj 2018 - 11:34 Der er 3 kommentarer

Hvordan importere jeg et excel via powershell

Jeg vil gerne søge efter indhold i et excel jeg har via powershell.
Jeg ved ikke om det har nogen betydning men office pakken er installeret. Jeg synes ikke jeg kan lave en import-module Excel i powershell.
Hvordan gøres dette?
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. maj 2018 - 12:27 #1
Der er ganske rigtigt ikke noget native PowerShell modul til formålet, men prøv at hente PSExcel modulet her, det gør det væsentligt nemmere at importere og bearbejde Excel filer i PowerShell: https://github.com/RamblingCookieMonster/PSExcel
Avatar billede Kentoi Seniormester
09. maj 2018 - 13:05 #2
Jeg ville helst ikke downloade ekstra moduler, da mit endelig script skal blive brugt af andre. De skal så også have PSExcel modulet installeret, ikk?
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. maj 2018 - 13:38 #3
Jo. Du kunne jo vedlægge PSExcel modulet sammen med dit script og importere det on-the-fly, det burde der ikke være nogle problemer i. Ellers kunne du prøve det her i stedet: https://blogs.technet.microsoft.com/pstips/2014/06/02/get-excel-data-without-excel