Avatar billede torben lind Forsker
09. maj 2018 - 18:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ny SSD disk

Hej allesammen.
Jeg har fået en ny SSD disk250 GB(scandisk).jeg har ved hjælp af Media Creation indstalleret win10 på den(gik uden problemer).Efter installeret virkede den perfekt,i forbindelse med nedlukning af pc var dernogle opdateringer der skulle installeres,det gik godt og pc lukkkede ned.Da jg senere idag skulle åbne pc startede den med at skrive at den skulle køre automatisk repair og næste billede står der at den skal diagnosing your PC,næste billede står der at der kunne ikke køres en automatisk repair på grund af:
log:G:/Recovery/WindowsRe/Winre.wim/system32/Logfiles/Srt/Srt<trail.txt
der er mulighed for at vælge advanced options men alle forslag i advanced option ender i det samme resultat,det virker ikke
For mig er det mærkeligt fordi at win10 ligger på C drevet.
Jeg håber der er nogle der kan sporer mig ind på hvad der er galt.
Med venlig hilsen
Torben
Avatar billede poko1 Ekspert
09. maj 2018 - 18:40 #1
Hvis du har lavet et Windows 10 DVD eller USB. Medie.
Så start op fra dette medie og når du har valgt Sprog Tid Og Tastatur tryk på Næste
I følgende skærmbillede kan du i nederste venstre hjørne væge Reparer computeren.
https://ibb.co/j5pQa6
Avatar billede torben lind Forsker
09. maj 2018 - 18:48 #2
Hej poko1.
Jeg kan ikke afprøve dit forslag da den går direkte til automatisk repair hvor jeg så får den log fil jeg skrev.det ser ud som om at Recovery og repair kan der ikke forbindes til.Det er også prøvet i fejlsikret tilstand med det samme resultat.Jeg har i mellem tiden prøvet at indsætte den gamle harddisk med win10 på,men jeg får det samme resultat som med SSD disken
Torben
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2018 - 19:25 #3
Der kan blive meget bøvl med en reparation. Jeg ville i den situation begynde helt forfra med "Gem intet." og lad Windows hente alle opdateringer med det samme, når der bliver spurgt. Der er lige kommet en stor opdatering.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2018 - 16:03 #4
#2
"Jeg kan ikke afprøve dit forslag da den går direkte til automatisk repair"
Du starter vel op fra USB/DVD Som man gør ved en frisk installation.
Avatar billede torben lind Forsker
10. maj 2018 - 17:48 #5
Hej
Undskyld den sene tilbage melding.Poko1 jeg havde selvfølgelig USB i computeren ved opstartmen den kunne ikke læse USB.Det lykkes mig efter 4-5 opstarts forsøg at komme ind til advanceret repair og der kunne jeg som det eneste komme til CMD promt og fra der få lavet en formatering af disken.Derefter kunne jeg få installeret Win10 igen og nu kører maskinen fint igen.
Mange tak for forslag til mulig løsning.
Torben