Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2018 - 19:30 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Skærm flimmer efter den store opdatering.

Det er en Asus bærbar, og det flimrer ikke hele tiden der var ingen problemer før opdateringen. Er der andre, som har oplevet det samme?
Avatar billede puren Ekspert
09. maj 2018 - 20:20 #1
prøv med en linux live og så se om det er software eller hardware der fucker din maskine
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. maj 2018 - 20:47 #2
Så det på et par Lenovo laptops ved næstsidste opdatering, men ser ud til at være væk igen med 1803.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2018 - 21:25 #3
#1 ja det er jo et forsøg værd.

#2 Jeg har fået de sidste opdateringer i dag, det hjalp ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. maj 2018 - 21:30 #4
Det er lidt en skæv størrelse. Vi bruger udelukkende Lenovo laptops, lidt forskellige modeller, men alle kurante. Ikke alle var påvirket af det, da det skete første gang, men som sagt, så forsvandt det lige så brat som det kom, da jeg blev færdig med opdateringen til 1803, så et eller andet må der jo være sket.
Der er ikke noget at se, hvis du kigger på driver-versioner?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2018 - 22:28 #5
#1 Ingen flimmer på Linux Mint.

#2. Windows påstår at skærmen har den bedste driver. Jeg prøver nettet.
Avatar billede KHN Guru
10. maj 2018 - 08:23 #6
Du kan prøve at følge nedennævnte for at se om det løser dit problem.

1) Hold Windows-logo nede og tryk R
2) Skriv i boks: msconfig
3) Klik på fanebladet; Tjenester og find derefter følgende elementer:
4) Tjenesten Windows Fejlrapportering - fjern fluebenet ud for tjenesten
5) Understøttelse af kontrolpanelet Problemrapporter og løsninger - fjern fluebenet ud for tjenesten og klik på Anvend
6) Computeren beder nu sandsynligvis om at genstarte, så gør det. Herefter skulle Windows gerne starte op uden flimmer på skærmen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. maj 2018 - 08:49 #7
Jeg er nysgerrig: Hvor kommer dette forslag fra?

Både "Tjenesten Windows Fejlrapportering" og "Understøttelse af Kontrolpanelet Problemrapporter og løsninger" er jo i forvejen sat til [Manuelt] som default i Win10.
Avatar billede f-arn Guru
10. maj 2018 - 09:37 #8
Det er jeg også, for jeg kan ikke se hvad de to tjenester har med sagen at gøre...?

Men hvad jeg slet ikke forstår er, hvorfor I allerede har fået 1803?

Jeg har udsat det i min. 90 dage hos mig, da jeg ikke vil være forsøgskanin for Microsoft ;)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. maj 2018 - 09:44 #9
Af den simple grund, at jeg igennem gud-ved-hvor-mange års brug af MS-porteføljen endnu ikke har haft årsag til at mistro dem i en grad, at jeg gider rode med den slags.
Når de større opdateringer kommer, lægger jeg dem på. De er i reglen testet ok - og er der enten knas eller noget, jeg ikke bryder mig om, kan der rulles tilbage uden de store armbevægelser og besværgelser.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2018 - 10:32 #10
#6 Jeg forstår heller ikke sammenhængen, men hører også gerne mere.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2018 - 10:37 #11
I går erstattede jeg Windows 10 med et Acronis Image uden den nye opdatering.
Den kørte uden flimmer. Så installerede jeg opdateringerne, og nu har jeg flimmer igen. Så det må jo så ligge i opdateringen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. maj 2018 - 10:59 #12
Det tænker jeg også, med tanke på det vi så på job. Det skal så siges, at vores maskiner her hjemme alle er på 1803 og ingen af dem har opført sig på den måde (3 stationære PC'ere og en lille håndfuld laptops).
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2018 - 11:50 #13
Grafikkortet er fra Intel. Jeg lod deres support undersøge computeren.
Der blev fundet en driver og installationen begyndte, men stoppede med besked om, at det var den forkerte driver. Jeg har flere gange oplevet problemer med Windows 10 opdateringer, den senester er fra Kl. 11 i dag.
Heldig vis har jeg en Windows 8.1 på min stationære. Den har jeg aldrig problemer med, heller ikke med opdateringer. Det er et for stort arbejde, men ellers ville jeg erstatte W10 med 8.1.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2018 - 12:14 #14
Hvilken opdaterings hastighed kører kortet med når der er opdateret til den nye version?
Køres der her med for lav vil den flimre.

Personligt har jeg opdateret denne stationær uden problemer. Havde dog lige inden oprettet et Image ind hvis det kiksede helt.
Det er kun den almindelige oprydning fra Microsoft jeg har været igennem. De kan ikke finde ud af at opdatere til de indstillinger computeren kom fra. Man får bare hele skidtet med fra start af :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2018 - 12:35 #15
#14 opdaterings hastighed er 60Hz Den kan vist ikke blive højere?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2018 - 13:39 #16
Ok.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2018 - 20:32 #17
Forslaget fra #6 ligger faktisk på nettet, så jeg har afprøvet det, desværre negativt.
https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-win_upgrade/blinkende-skrivebord/1caaa7d6-4e6a-4ec5-8d03-2abd09a8e088
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2018 - 20:35 #18
Jeg må vist opgive, men siger tak for jeres indslag. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2018 - 20:40 #19
Fra Asus egen side kan problemet ligge i de programmer Win 10 kommer med:
https://www.asus.com/support/FAQ/1016169/
Har ikke selv Asus bærber, så er ikke selv bekendt med disse problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2018 - 20:41 #20
Fejlen kan jo selvfølgelig også ligge i samarbejdet mellem grafik driver og Windows selv.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2018 - 21:43 #21
#19 Joblisten flimrer ikke, og jeg har ikke de 3 programmer: Norton AV, iCloud, IDT Audio. Grundlæggende har jeg selv installeret windows 10. Den lå godt nok på computeren da jeg købte den, men jeg ville have en helt ren installation.
Jeg har set på nettet, at der er en del som har flimmer problemer efter den store opdatering. Men nogle har det kun i opstart. Jeg har ikke installeret noget program imellem, at windows kørte fint og opdateringen, som skabte problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2018 - 09:58 #22
Ok. Og du har ikke forsøgt at fjerne programmer fra opstart for at udelukke disse? 😊
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2018 - 10:20 #23
Nej jeg har ingen anelse om hvilke programmer det kunne være, de har jo uproblematisk været der hele tiden. Det at jeg kan køre et Image, uden den store opdatering, ind og alt kører fint, viser vel, at det er opdateringen der skaber problemerne.  Men du har selvfølgelig ret i, at det kan være samarbejdet mellem grafik driveren og Windows, som er gået galt, men det kan jeg jo ikke gøre noget ved.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2018 - 14:12 #24
Nej det har du nok ret i :-)
Avatar billede M.L Novice
03. november 2018 - 07:45 #25
Hej Valby1

har du fundet en løsning er fundet frem til fejlen..?
min mors ikke så gamle asus pc begynder også at flimre -når batteriniveauet er lavt, der er ingen problem via strømforsyning, hun bruger den faktisk altid sådan, så ved ikke om problemet altid har være der,  det var ved et tilfælde jeg opdagede det
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2018 - 12:02 #26
#25 Det må have været en opdateringsfejl, som senere forsvandt. Windows opdaterer jo i baggrunden, så det er nok rettet den vej?

Problemet med din mors PC er noget andet og skyldes, som du selv skriver, et lavt batteri niveau. Hvis det er ved meget lavt niveau er det vel ok, men kan den ikke holde flere timer, uden flimmer er der nok noget galt. Og den flimmer bør heller ikke fremkomme før computeren advarer om lavt batteri niveau.
Det kan kun afgøres ved en test, hvor der fra fuld opladning konstateres, hvor længe Computeren kan køre uden flimmer, eller ved at pille batteriet ud og få det undersøgt. Ellers er der forhåbentlig stadig garanti på. Jeg bruger ikke mit batteri, så jeg har ikke selv erfaring. Men måske hænger der stadig andre brugere, med batterierfaring,  på spørgsmålet. :-)