Avatar billede Martin Larsen Praktikant
10. maj 2018 - 14:11 Der er 9 kommentarer

kan ikke finde den ram der passer i min computer

hej

Jeg skal ha en ny RAM-blok på 2x4 GB. har fundt en som kunne passe men er ikke sikker på om de skal have 1,8v
https://www.computersalg.dk/i/819709/hpe-low-power-kit-ddr2-8-gb-2-x-4?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner&nostocktag=1#fancyBox819709-1

hvis ikke den passer kan i så finde andre som er bedre skal være på 8GB

min computer
windows 10 64bit
bundkort: ASUS P5K / EPU
nuværende ram: 2x2 kingston kvr800d2n5/2g (ialt 4GB)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. maj 2018 - 14:21 #1
Det vil ikke spille. Hvis du ser specifikationerne på bundkortet her:
https://www.asus.com/us/Motherboards/P5K/specifications/

...vil du bemærke, at det IKKE må være ECC-RAM, som det du har fundet der.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. maj 2018 - 14:23 #2
Hvis du prøver at Google "ddr2 1066 8gb kit" får du en del hits, men eBay ser ud til at være bedste bud.
Avatar billede mort1 Ekspert
10. maj 2018 - 14:27 #3
Jeg benytter mig altid af MM Vision, når jeg skal bruge noget, de beskæftiger sig udelukkende inden for området, det kan jeg godt lide. MM Vision kan vejlede, og de kan levere varen, men der er jo masser af eksperter rundt omkring i landet, så spørg der hvor du vil købe.
Avatar billede Martin Larsen Praktikant
11. maj 2018 - 20:16 #5
Kan man ikke finde en i Danmark til ca 500-600kr?
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2018 - 21:29 #6
#5.
Du skriver i dit indledende spørgsmål: "Jeg skal ha en ny RAM-blok på 2x4 GB".  Du har tilsyneladende problemer med din computer, men hvorfor tror du, RAM-blokkene er problemet?

For det første, dine nuværende RAM-blokke af typen" DDR2" blev erstattet af DDR3 i 2007, så din computer har formentligt mindst 9 år på bagen. Bundkortet kom på markedet i 2007. Det betyder, at den formentligt er født med enten XP, Vista eller måske Windows 7 som styresystem.

Du kan måske godt finde nogle nye RAM-blokke til din computer, som kan bruges, men før du går i gang med det, skal du/vi være 100% sikre på, at RAM-blokkene virkeligt er skyld i dine problemer.
Avatar billede Martin Larsen Praktikant
11. maj 2018 - 21:58 #7
Nej min computer har ikke noget problem jeg kunne bare godt tænke mig af computeren kunne tænke list hurtigere og rammerne der sidder i computeren er næsten altid bukket op bare ved at have google charme åbent og have spotify åben på samme tid så er alle rammerne næsten bukket op
Avatar billede milter Ekspert
11. maj 2018 - 22:30 #8
I linket herunder kan du finde de RAM, som er testet OK med dit P5KEPU-bundkort:

https://www.asus.com/Motherboards/P5KEPU/HelpDesk_QVL/

Men, som mort1 anbefaler, snak eller skriv med enten MM-Vision eller måskeComputerSalg, før du bestiller. Jeg har gode erfaringer med begge. At finde de rigtige RAM til ældre maskiner som din kan være lidt besværligt og somme tider dyrt.

https://www.computersalg.dk/contact

Bortset fra det, så er det ikke sikkert, dine problemer skyldes RAM-ene, selv om 4GB er i underkanten. Din maskine har i PC-verdenen for længst overskredet grænsen for "Bedst før..."  :-).
Avatar billede posten Ekspert
12. maj 2018 - 05:44 #9
for det 1. vil jeg sige de ram som jeg sendte et link til i #4 koster det dobbelte af hvad du tror du kan få dem til men dit problem er din cpu det er jo kun en c2 og dit bundkort kan heller ikke magte nyere som det fremgår her : https://www.asus.com/Motherboards/P5KEPU/specifications/ så enten købe en ny pc eller nyere bundkort der magter c5 eller c7