Avatar billede mort1 Ekspert
12. maj 2018 - 11:10 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Denne pc er på forbrugsbaseret netværk

Efter seneste opdatering er fruens bærbare begyndt at komme med følgende meddelelse: "Denne pc er på et forbrugsbaseret netværk. Synkronisering stopper midlertidigt for at forhindre datagebyrer"
Pc'en er kun på nettet via WiFi eller Ethernet med ubegrænset forbrug, så der kommer ikke gebyrer, og om synkroniseringen er stoppet eller ej har ikke den store betydning, men meddelelsen irriterer fruen (og mig), så mit spørgsmål er, hvordan undgår jeg denne meddelelse ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2018 - 11:59 #1
Jeg er ikke så meget inde i disse sager, men har fundet noget her:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028458/windows-metered-connections-in-windows-10

Jeg tænkte hvis du nu går den "modsatte vej" så måske det vil være muligt at de-aktivere funktionen.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. maj 2018 - 12:13 #2
Slå forbrugerbaseret fra
https://ibb.co/fZ2Jyy
Avatar billede mort1 Ekspert
12. maj 2018 - 12:55 #3
Tak for hjælpen
Det er noget underligt noget med det der Windows, ingen af de løsningsmuligheder I gav, så på fruens skærm faktisk ud som I anviste, men ved hjælp af begge løsningsforslagene fandt jeg en løsning
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. maj 2018 - 15:06 #4
Der er et lille ordsprog der lyder: "Den halte ser, den blinde går - ved fælles hjælpe de målet når". Det passer godt her..... :-)
Godt det lykkedes,