Avatar billede barth Professor
13. maj 2018 - 17:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Apple TV kan ikke starte

Jeg har et problem med mit Apple TV. Er nogle år gammelt med blank fjernbetjening.

Når jeg starter det får jeg et billede der siger Log in i iTunes Store. Mit Apple id med min e-mail adresse står der og en boks der siger SEND.

Men lige meget hvad jeg gør eller trykker på sker intet og efter nogen tid går den i pause skærm. Jeg har prøvet at tage strømmen i 6 sekunder og holde menu knappen inde i nogen tid. Men intet hjælper.

Håber meget på hjælp.
Avatar billede INK Ekspert
13. maj 2018 - 22:56 #1
Har du sikret, at den er på wifi nettet?
Avatar billede barth Professor
14. maj 2018 - 06:09 #2
Hej Ink. Ja den er på wi-fi.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2018 - 08:49 #3
prøv at logge af, og så på igen - evt kan du måske via icloud logge tv af (mens dimsen er slukket).
Avatar billede barth Professor
14. maj 2018 - 10:58 #4
Hej Claes.
Jeg kan jo ikke gøre noget som hest og heller ikke logge af. Jeg kan tage strømmen og begynde for fra, men det hjælper ikke.
Jeg forstår ikke hvad du mener med icloud?. Mit Apple TV er forbundet til routeren og til fjernsynet med et HDMI kabel.
Det hjælper heller ikke at TV er slukket mens jeg tager strømmen.
Håber du har andre forslag, men tak indtil nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2018 - 11:12 #5
hvis du går ind på icloud.com og logger på med dit apple-id, så kan du bla vælge Indstillinger. Der er 'mine enheder' sikkert med dit apple tv også. Klik i givet fald på den enhed, og du kan så klikke på en lille blå dut med X i for at fjerne enheden.
Når du derefter tænder for apple-tv, så skal du derfor logge ind igen, og burde ikke hænge i vinduet som tidligere.
Avatar billede barth Professor
14. maj 2018 - 11:24 #6
Hej igen. Tusind tak for rådet. Jeg er væk et par timer, men prøver herefter og fortæller dig resultatet. Tak.
Avatar billede barth Professor
14. maj 2018 - 12:59 #7
Hej igen. Nu er jeg på iCloud, under indstillinger. Men der står ikke noget om Apple TV? Under enheder er der mine iPads og iPhones, men ikke Apple TV.
Kan jeg gøre andet? Måske for at "oprette" det?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2018 - 13:16 #8
Så er der kun tilbage at ringe til apple support - https://support.apple.com/da-dk/contact eller ring 80249625
Avatar billede barth Professor
14. maj 2018 - 14:30 #9
OK. Det vil jeg prøve, men det koster vist desværre penge. Vi er på ferie i Tyrkiet pt. hvor vi har hus, men det har virket før, så det burde ikke være det der er problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. maj 2018 - 14:47 #10
Har det virket i Tyrkiet før? der kan være noget med eu/udland og internetstyring lokalt.
Jeg har kun snakket et par gange med apple support, og der var det gratis, ellers vil de nok oplyse om en pris før de starter.
Avatar billede barth Professor
14. maj 2018 - 15:18 #11
Hej igen. Ja det har virket i Tyrkiet før. Tak for dit råd. Jeg vil prøve.
Avatar billede barth Professor
07. juni 2018 - 13:41 #12
Jeg lukker sagen. Jeg tog den med til DK og fik den til at virke.