Avatar billede Buggi Novice
14. maj 2018 - 17:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan et nordisk tastatur i en laptop ændres til dansk

Jeg skal købe en ny PC. Og har fundet Lenovo Yoga 520 14" Full HD touch
Pentium 4415U, 8GB RAM, 256GB SSD, Windows 10 Home
Men problemet er at tastaturet er nordisk.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. maj 2018 - 18:41 #1
Du får stort set kun Bærbare med Nordisk Tastatur layout Hvor du så vælger din sprogflade dansk i indstillinger.
https://ibb.co/i7rDmJ
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. maj 2018 - 21:08 #2
Det er ikke noget problem når tastaturet er nordisk. Problemet opstår først hvis der er tale om f.eks. et engelsk og et tysk tastatur, og det gælder såvel tastaturer i bærbare som løse tastaturer.
Jeg har engang fået fat i et tastatur til min stationære - der var problemet at det viste sig at være tysk. Jeg købte det på nettet i en net-butik, og der var ingen problemer med at få det byttet til et nordisk.
Avatar billede Buggi Novice
14. maj 2018 - 21:34 #3
Tak for jeres svar. Så behøver jeg ikke blive ved med at søge efter dansk tastetur.