Outlook vba kodning gem vedhæftet fil automatisk når der kommer ny mail
Hej
Jeg vil gerne have en vba der bliver trigget hver gang en mail kommer ind i en bestemt outlook folder (ikke indbakken, men en nyoprettet folder "Automatic").
Den skal tage alle vedhæftede filer i mailen og gemme den på mit drev (f.eks. C:\)
Det er vigtigt at den bliver trigget automatisk hver gang en ny mail kommer ind i denne bestemte folder (+/l med bestemte ord i emnetekst)
Jeg har forsøgt mig på youtube og google men hver gang finder jeg ellers udmærkede videoer men de er enten ikke fuldautomatiske eller de henviser alle til min 'default' indbakken, hvilket ikke er godt.
Dette virker for mig, men det tager bare alle vedhæftede filer og gemmer, når de kommer ind (husk at ændre stien):
Public Sub SaveAttachmentsToDisk(MItem As Outlook.MailItem) Dim oAttachment As Outlook.Attachment Dim sSaveFolder As String sSaveFolder = "C:\Users\"din egen sti"\Documents\Overvågning\" For Each oAttachment In MItem.Attachments oAttachment.SaveAsFile sSaveFolder & oAttachment.DisplayName Next End Sub
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.