kta38 Juniormester
15. maj 2018 - 20:10 Der er 6 kommentarer

Fastnet nummer til SIM kort?

Hej.
Jeg vil gerne beholde mit fastnet nummer, men er det kun "3" tilbage, der kan ligget et fastnet nummer på et simkort?
Mvh Anders
ole_madsen Ekspert
15. maj 2018 - 21:12 #1
Så vidt jeg ved er der ingen mobilselskaber der porterer fastnummer til mobilnummer (SIM kort).

Det tætteste på du kommer er, at de laver en fast viderestilling fra fastnetnummeret til et mobilnummer, så du modtager kaldet på en mobil - men altså også har 2 abonnementer.

Jeg har i hvert fald ledt efter løsningen i små 10 år uden held... - d.v.s. jeg har fået konverteret mit fastnummer til et IP-nummer, som jeg så kan håndtere selv... - eks. konfigurere på en mobil...
wjens Forsker
15. maj 2018 - 21:50 #2
https://ens.dk/ansvarsomraader/telefoni/numre/den-danske-nummerplan

Mobil-numre og fastnet-numre ligger i serier, så Ole har ret - det kan kun blive noget med viderestilling. Et fastnet kan ikke blive til et mobilabonnement.
a3-seo.dk Forsker
16. maj 2018 - 06:03 #3
En anden løsning er, at viderstille til et "skype" fastnet nummer, bruger det selv på 36 98 10 33.

Så ringer både pc og mobil, og kan besvare, hvor det passer mig ;-)
For 99,- DKK ringer jeg gratis til hele verden både mobil og fastnet.

Men kan også vælge kun DK for 49,- DKK om måneden.

Dette er med ubegrænsede min. i taletid. De har vist også et, hvor du kan vælge 100 min. til en billigere pris.
poko1 Ekspert
16. maj 2018 - 09:22 #4
ole_madsen Ekspert
16. maj 2018 - 09:35 #5
Siden 2008 er der kommet en hel del ændringer - som jeg er vidende, nåede teleselskaberne ikke rigtig at flytte nogen fastnetnumre - det var blot en hensigtserklæring, der blev annulleret få måneder efter.

Linket til 3 lyder rigtigt - men er det ikke. Det er præcis en viderestilling af fastnetnummeret til mobil - d.v.s det er ikke et "ægte" mobilnummer, blot en viderestilling i deres system.
kta38 Juniormester
16. maj 2018 - 16:50 #6
Tak til alle for jeres svar.
Jeg tror, min løsning vil være at opsige fastnet og få et nyt mobil nr.
Jeg betaler 100,- kr om mdr så "3" løsning vil ikke give nogen besparelse.
Jeg havde håbet på at jeg kunne oprette et nummeret på et basis abonnement ved et eller andet mobil selskab.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Her er de vigtigste pointer i NNIT's nye halvårsregnskab: Frigører sig fra Novo Nordisk - og stort udbytte på vej
Interview: Manglende omsætning hos Novo Nordisk og stor fremgang i tre andre sektorer betyder, at NNIT gør sig mere uafhængig af Novo Nordisk. Her er de vigtigste punkter i selskabets nye regnskab. Interview med finansdirektør Carsten Krogsgaard Thomsen.
Computerworld
Studieguide: Følg disse råd og få mest smartphone for pengene - disse fire smartphones er de bedste køb lige nu
En ny, velfungerende smartphone behøver ikke at koste alverden. Sådan får du masser af mobil til få penge.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.