Avatar billede johnnys Novice
17. maj 2018 - 13:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TV-boks - streame

Jeg vil gerne opsige Yousee og gå helt over til at streame.

På Ebay kan jeg finde mange forskellige tv-bokse (android) til lavere priser end i DK.

Men er der noget jeg skal være opmærksom på, så jeg kan være sikker på, at den også virker/kan afspille i DK? Jeg tænker her på regionskoder mv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2018 - 13:58 #1
Hvad skal du streame?

Jeg tror ikke på der er noget at tage højde for. Men har du overvejet en ChromeCast? - de Android bokse jeg har prøvet, har været bøvlede at håndtere via fjernbetjening m.m. - men med en Chromecast skal du bare bruge en tablet eller telefon. Og så er den ikke specielt dyr her i DK...
Avatar billede johnnys Novice
17. maj 2018 - 14:28 #2
Det vil dreje sig om DR og TV2 play.

Iflg. TV2 selv skal boksen have sin egen ip-adresse. Derfor kan en Chromecast ikke bruges.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. maj 2018 - 14:39 #3
Det skulle nu nok kunne lade sig gøre - iflg. TV2: https://play.kundeservice.tv2.dk/hc/da/articles/217490377-TV-2-PLAY-via-Chromecast

Men ellers kan jeg ikke råde dig til noget specifikt - da jeg kiggede på forskellige systemer for 2-3 år siden, var det Android 4, og mildest talt elendige fjernbetjeninger (Bevares - det virkede, men... :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. maj 2018 - 16:31 #4
jeg har en nVidia https://www.nvidia.com/da-dk/shield/shield-tv/
den kan bla streame tv (dr og tv2 skal dog hentes via .apk-filen og ikke i android-play)
Men den kører mega stabilt, og kan også fungere som chromecast-modtager til tv, så du lige kan sende fra pc eller tablet. Har så en gammel 120gb ssd-disk sat på for at have rigelig plads.
Avatar billede wjens Guru
17. maj 2018 - 17:59 #5
TV2 Play (på android) understøtter Chromecast. Det bruges her i huset. DRs app til android gør det samme, så mere behøver du ikke, men vil måske savne muligheden for at optage udsendelser.
Avatar billede johnnys Novice
18. maj 2018 - 10:09 #6
Jeg vil helst slippe for at skulle bruge mobiltelefonen.

Derfor vil jeg have en boks-løsning, men vil ikke risikere at stå med en, som ikke kan afspille på grund af regionskoder.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. maj 2018 - 10:26 #7
Regionskoder knytter sig til fysiske DVD/Blueray medier - ikke streaming.

Men du kan risikere at en streamingtjeneste ikke vil streame til din IP-adresse grundet rettigheder m.m.... (eks. den Amerikanske udgave af NetFlix). Det vil dog være et problem, uanset hvilken løsning du bruger, og kan kun omgås (vel egentlig ulovligt, afhængig af betingelserne for streamingtjenesten) ved at benytte en VPN tjeneste.

Så umiddelbart lyder det ikke til at du vil få problemer.

Vær dog opmærksom på at rigtig mange af de bokse jeg har set, fortsat kører den temmelig gamle Android 4.0.4 - man er oppe i version 8.1 i dag. Dermed er der et sikkerhedsmæssigt aspekt at forholde sig til.
Avatar billede johnnys Novice
18. maj 2018 - 10:41 #8
Dem jeg har i kikkerten kører android 7.