22. maj 2018 - 00:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

koblingsvæske beholder laguna1

Hej jeg vil høre om der er nogen her ind der har lidt for stand på biller jeg kan ikke find minkoblings væske beholder på min ny bil jeg ville blive Meget glad vis der var nogen der kunne hjælpe med svaret på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
22. maj 2018 - 09:39 #1
Den burde sidde lige oven på hovedcylinderen, men måske er der slet ikke nogen.
I manualen er kun nævnt 3 væskeniveauer, som skal kontrolleres:
sprinklervæske, kølervæske, bremsevæske.
https://www.renaultusa.com/News/DriversManuals/Laguna.pdf

Når man søger billeder af koblingshovedcylinder til Renault Laguna (andre modeller) vises en cylinder uden væskebeholder.

Måske er det et lukket system, som ikke kan efterfyldes, men så kan det jo heller ikke udluftes.

Du må vente på, at en mekaniker eller Laguna-ejer kommer med et bedre bud.
Avatar billede milter Ekspert
22. maj 2018 - 11:09 #2
Er du sikker på, det er en Laguna I? Hvilket år er den først registreret?

Hvis det er en Laguna II (2001-2005), så deler bremse og kobling beholder til væsken Beholderen sidder i motorrummet lige foran chaufførsædet.
Avatar billede Mikael Ekspert
22. maj 2018 - 11:29 #3
Som #2 nævner, så deler bremse og kobling samme beholder.

Men som sikkerhed for at bilen altid kan bremse (hvis der mangler bremsevæske), så sidder slangen/røret til koblingen, højere i væskebeholderen til koblingen, end den til bremsehovedcylinderen.

Så derfor "ryger" koblingen FØR bremsen, HVIS der mangler bremsevæske ;)
22. maj 2018 - 18:13 #4
Det er en 2 har jeg lig fundet ud af
22. maj 2018 - 18:14 #5
Men kan man udluftet til koblingen
23. maj 2018 - 01:04 #6
Har fundet ud af det der sad en lille sort ting oven på geerkassen som men bare kunne sætte en slange på også tag en flaske med med halv bramsevæske i og forbind dem  og så tag den op 8ver væske beholder og gå ind og pump så lufter du ud på under 5 min men tak for hjælpen