Avatar billede anskov Mester
23. maj 2018 - 10:59 Der er 7 kommentarer

Sortering af flere koloner

Hej Alle

Jeg har koloner fra H til BY som jeg gerne vil lave en simpel filtrrering på.
Dvs. at hvis der i en af disse kollener er en rød celle (fremkommer ved hjælp af betinget formatering) så vil jeg gerne kunne filtrer denne frem.
Jeg gider ikke sidde i hver kolone og filtrer, så en samlet filtrering er dette muligt?
Jeg ved ikke om jeg skal kigge på noget pivot tabel for at få det til at lykkes, det er virkelig mange år siden jeg har arbejdet med det :-).
Avatar billede falster Ekspert
23. maj 2018 - 13:44 #1
Det må kunne gøres med Filtrer - Avanceret. Lidt eksempel her:

https://www.extendoffice.com/documents/excel/4588-excel-filter-multiple-columns-simultaneously.html#a1

Muligvis er din overskrift lidt misvisende. Måske: Sortering -> Filtrering :-)
Avatar billede jkrons Professor
23. maj 2018 - 22:27 #2
#1 - Jeg tror ikke at avanceret filter, kan filtrere på farver.
Avatar billede falster Ekspert
23. maj 2018 - 23:02 #3
#2 - næh, nu bliver jeg også i tvivl om jeg har forstået spm.

(Skal Dvs. at hvis der i en af disse kollener er en rød celle mon forstås bogstaveligt?)

Som ofte i disse Excel-databehandlingsspørgsmål: Access er mere egnet. Men det svar er jo "off topic" :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
23. maj 2018 - 23:32 #4
Almindeligt filter kan.
https://support.office.com/da-dk/article/hurtig-start-filtrere-data-ved-hjælp-af-et-autofilter-08647e19-11d1-42f6-b376-27b932e186e0

Lige under:
Sorter med mindste først
Sorter med største først, kommer
Sorter efter farve
Avatar billede store-morten Ekspert
23. maj 2018 - 23:37 #5
Længere nede: filtrer efter farve
Avatar billede store-morten Ekspert
24. maj 2018 - 05:48 #6
Jeg så Ikke om det virker ved beregning/betinget-formatering
Avatar billede anskov Mester
24. maj 2018 - 11:36 #7
Hej Store-morten

Jo filtrering efter farve virker skam også selv om det bliver fremkaldt af betinget formatering.
Men jeg vil gerne kunne finde/filtre rød farve i mine koloner fra H til BY og det vil jeg gerne kunne ved kun en filtrering. Gider ikke sidde og tjekke alle filtrerne fra H til BY af :-)