Avatar billede ber Juniormester
23. maj 2018 - 14:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til dokumenter på eksternt Seagate drev (USB 3) efter Win10 opdat.

Jeg har fået tre Kernel PnP fejl, hhv. 400, 410 og 440 og kan ikke få adgang til at læse filerne pga. en I/O fejl. Jeg har adm. rettigheder til drevet.
Fik i går opdateret W10 Home (selv om jeg havde bedt om senere opdatering)  og kan ikke gennemskue, hvordan jeg skal få rettet fejlen. Computeren er en Lenovo ideapad 500 15ISK. Den har begrænset lagerplads, derfor det ekstra drev.
Håber I kan give mig et godt råd. Har været i tvivl om kategorien - også her er gode råd velkomne.

PFT
Avatar billede puren Ekspert
23. maj 2018 - 15:52 #1
prøvet med en anden computer??? evt hvis du ikke har en anden computer så boot på en linux live og se om du har problemet der også..

for mit bud er at windows har fucket sig selv op
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2018 - 16:15 #2
Rul systemet tilbage burde vel være en mulighed?
Under indstillinger-opdatering og sikkerhed-genoprettelse der burde du kunne rulle tilbage til tidligere version af Windows.
Avatar billede ber Juniormester
23. maj 2018 - 16:27 #3
Måske har mine eder og forbandelser - men ikke mindst mit spørgsmål til Eksperten, (som jeg altid - siden ruder konges tid - har fået genial hjælp fra) hjulpet: Jeg kan nu få adgang. Tørrer sveden af panden og siger stor tak for jeres input. Vender gerne tilbage, når MS igen volder problemer. KH
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2018 - 16:32 #4
#3 Det var da godt. Hvordan fik du klaret det?
Avatar billede ber Juniormester
23. maj 2018 - 16:57 #5
Gid jeg kunne give et kvalificeret svar! Selvfølgelig diverse genstarter og tjek af, hvad har vi altsammen, men ingen deciderede fejlrettelser. Først efter at have spurgt jer, prøvede jeg igen, og vips, der var adgang. Truslen om kvalificeret rådgivning må have været tilstrækkelig :-)
Avatar billede mort1 Ekspert
23. maj 2018 - 17:01 #6
Alle tiders -  at du fandt en løsning på dit problem, men for at vi andre, som følger med i hvad der er af udfordringer, og som måske en dag kan hjælpe, kan lære noget, så lad os vide hvad løsningen var, bedst ved at du markerer det - eller de svar der gav løsningen som "LØSNING"
Avatar billede milter Ekspert
23. maj 2018 - 19:04 #7
Undskyld spam, men jeg kan ikke undertrykke endnu et "Hip, hip hurrah" for Microsofts geniale, automatiske og uundgåelige opdateringer.

Hvis der spores en smule sarkasme i min kommentar, så er det 100% tilsigtet :-)