Avatar billede OleIb Juniormester
24. maj 2018 - 07:24 Der er 8 kommentarer

Windows Update fejlede. Looper i RollBack

Jeg har en pc som efter den sidste opdatering, ikke starter rigtig op.
Den har lavet 3 profiler hvoraf den ene er en Rollback, som heller ikke virker. Jeg kommer ind på en "midlertidig" profil (tror jeg).

Er der nogen der kan hjælpe?

OleIb
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2018 - 08:44 #1
det lyder som om du børe rulle tilbage til den tidligere version af Windows, og derefter prøve igen at opdatere
Avatar billede OleIb Juniormester
24. maj 2018 - 08:54 #2
Det kan jeg ikke. Den starter op samme sted igen. Ingen muligheder for at nulstille den.
Avatar billede INK Ekspert
24. maj 2018 - 09:13 #3
Du kan downloade et værktøj til opgradering fra denne side. Lav en usb stick med Windows 10. Boot maskinen på denne, og vælg reparer, når denne mulighed kommer frem.
Kan også bruges til en clean install af Windows10, men så mister du alt på PC'en (data og programmer).

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede OleIb Juniormester
24. maj 2018 - 09:30 #4
INK - Jeg kan ikke nulstille pc, så kommer jeg ind hvor jeg kun har muligheden for at vælge:
RollBack
Windows 10

Clean install - not an option :-(
Avatar billede INK Ekspert
24. maj 2018 - 09:46 #5
Jeg har måske misforstået dig? Men har du prøvet at boote på den anviste usb stick? Herved kommer du jo uden om evt. "snavs" på opsætningen på harddisken.
Reparationen vil også foregå med filer fra usb.
Avatar billede OleIb Juniormester
24. maj 2018 - 09:58 #6
Ja. Jeg har også prøvet at nulstille den, men så skriver windows at det ikke kan lave sig gøre. :-(
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2018 - 11:04 #7
Hvor er det du får disse muligheder? er det ved logon? eller inden Windows starter? eller et helt andet tidspunkt?
Avatar billede OleIb Juniormester
24. maj 2018 - 11:13 #8
Først skal jeg vælge sprog.
Så kommer de valgmuligheder.