Avatar billede pegazuz Mester
27. maj 2018 - 09:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TPM update nødvendig ???

På min HP 840 elitebook W10 har jeg fået fra Windows sikkerhedssystemet en besked om at "a firmware update is needed for your security processor (TPM)".

Har prøvet at google det her men kan ikke rigtig greje om det virkelig er nødvendigt. Har dårlige erfaringer med selv at rode med system opdateringer.

Nogen der ved om det her er vigtigt og/eller hvordan man bør forholde sig til det?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2018 - 10:16 #1
når en fejl i systemet findes, så går der lidt tid, og derefter kommer vira og andet snask ind den vej - du har muligheden for at opdatere din maskine før du bliver angrebet - eller bare lade være, det sker muligvis ikke (indboforsikringer er typisk overflødigt - men rart at have på plads, HVIS NU)
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4096377/windows-10-update-security-processor-tpm-firmware
og selve firmware direkte fra hp
https://support.hp.com/us-en/document/c05792935

Jeg er selv typen, der har en indboforsikring.
Avatar billede pegazuz Mester
27. maj 2018 - 11:17 #2
Hej Claes, jeg er i princippet samme type some dig. Er nu i gang med processen. Nu er spørgsmålet blot hvordan backer jeg den gamle TPM up? Jeg kan ikke finde det nogen steder
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2018 - 12:04 #3
Prøv at gå i søg og skriv TPM. Vælg TPM. ikonet så kommer du i administration aqf TPM
Avatar billede pegazuz Mester
27. maj 2018 - 12:27 #4
finder Security Processor details, men der står ikke noget om nogen backup. venter lige og ser om der er andre forslag. ellers må jeg ringe til en ven
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2018 - 12:39 #5
Hvilken Windows10 version har du opdateret til 1803?
Avatar billede pegazuz Mester
27. maj 2018 - 13:08 #6
jep, opdateret til 1803