Avatar billede Claes Praktikant
27. maj 2018 - 11:21 Der er 6 kommentarer

thorens td 126 MK II + Beoplay A9

Jeg forsøger at tilslutte min thorens td 126 MK II direkte til Beoplay A9 MKI.
Men den får intet lyd ud af det, meget svag og mange lyde kommer ikke med.

Det skal siges at jeg har arvet thorens td 126 MK II, derfor vil jeg gerne have denne sluttet til, men hvad skal jeg bruge for at få denne tilsluttet og få ordenlig lyd?

Mvh
Claes
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2018 - 11:42 #1
Til grammofonen skal der nok også bruges en forforstærker med modforvrænger
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2018 - 11:45 #2
Gætter på du mangler en forforstærker mellem Thorens og linieindgangen på din Beoplay.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2018 - 11:47 #3
En såkaldt RIIA Forstærker!
Avatar billede Claes Praktikant
27. maj 2018 - 12:24 #4
Det har jeg godt lidt læst mig frem til, men er der nogle forslag til hvad det evt. kunne være for en? Bare så jeg ikke får købt noget forkert.
Avatar billede INK Ekspert
27. maj 2018 - 13:57 #5
Du kan se lidt her
https://www.av-connection.dk/?ML=1249

Afhænger af om det er en MM eller MC pickup, der er monteret.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. maj 2018 - 14:00 #6
Hvis der ikke er Phono indgang på din forstærker kunne sådan en jo måske bruges til at sætte imellem!

https://www.av-cables.dk/phono-riaa-forstaerker/av-link-stp-2-phono-pre-amplifier.html?gclid=EAIaIQobChMI2dj1j-ul2wIVTtwZCh2noQnrEAYYAiABEgJBQvD_BwE