Avatar billede mjansen Seniormester
30. maj 2018 - 09:25 Der er 23 kommentarer

windows 10 fejler opdatering og kan ikke starte

Hej

Sidder lidt fast med en windows 10 maskine hvor der gik ged i en opdatering i torsdags.

Har faktisk prøvet det neste man kan prøve i "fejlfindingsmenuen"

Nogen det har en guide til hvordan man kommer sikkert igennem når man oplever dette.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 09:50 #1
Hvilken Windows 10 Home eller....Kan du komme ind i Windows? og er det opdateringen til 1803?
Avatar billede mjansen Seniormester
30. maj 2018 - 10:04 #2
Det er windows 10 pro, tror det er 1803, men kan ikke komme ind den starter i windows fejlmenu.

Har prøver: (før jeg viste det var pga en opdatring)
chkdsk
fsc
recboot (Hvis jeg søger spørg den om jeg vil bruge c:\windows.old)

Er ikke sikker på det rigtige til at boote op på.
Jeg kan hverken komme genskabe tidligere......
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 10:34 #3
Ja Windows Old er der for at man kan genstarte til den tidligere version
Det bedste er hvis du kan komme i indstillinger Opdatering og sikkerhed og herfra gå tilbage ti den tidligere Windows.l
https://ibb.co/bT81Nd
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 10:42 #4
I Windows 10 Pro vil jeg råde dig til at udsætte opdateringen Microsoft skriver at de kender problemet og forsøger at rette det!
https://ibb.co/hyM2vy
Avatar billede mjansen Seniormester
30. maj 2018 - 10:47 #5
Jeg kan jo ikke starte windows....
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 10:51 #6
Er du ikke i fejl tilstand? Ellers så brug muligheden Du skal i første omgang ind hvor du er på Skrivebordet.
Avatar billede mjansen Seniormester
30. maj 2018 - 10:54 #7
Jeg er i den menu som Windows starter op i når den ikke kan starte
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 11:45 #8
Prøv om du kan starte i fejlsikker tilstand
  1. Tænd for din computer, og vent på, at Windows-logoet vises. Når logoet vises, sluk for computeren (gentag dette 3 gange)
  2. den 3. gang vil din computer gå ind i avancerede fejlsikker tilstand
  3. Vælg Avancerede indstillinger> Fejlfinding> Avancerede indstillinger> Opstart indstillinger> Genstart
  4. Tryk 4 for at aktivere Safe Mode (5 for at aktivere Safe Mode med Networking)
  5. Log ind, når Windows starter i fejlsikret tilstand
Avatar billede mjansen Seniormester
30. maj 2018 - 12:12 #9
Jeg har 6 muligheder under Avancerede indstillinger:
Systemgendannelse - Fejler
Startreparation - Fejler
Gå tilbage til tidligere version - Fejler
Kommandopromt - Virker
Genoprettelse af systemafbildning - Fejler
Indstillinger for UEFI-firmware - %
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 12:38 #10
Hvis du i komandopromt skriver Explorer kommer du så i din stifinder?
Avatar billede mjansen Seniormester
30. maj 2018 - 16:30 #11
kan ikke finde kommandoen!
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 16:43 #12
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/e2vRyR
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 17:04 #13
Eller mit sidste bud hvis alt andet ikke virker så vælg komandoprompt og skriv systemreset Vælg gem mine filer
https://ibb.co/ciD5yJ
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2018 - 17:11 #14
Hvis du har en Windows 10 installationsmedie kunne man forsøge at lave en reparation af Windows.
Man skal starte en installation op, og når men når hertil:
https://winaero.com/blog/wp-content/uploads/2014/10/repair-link-600x450.png vælger man at prøve en reparation.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2018 - 17:12 #15
Måske den kan reparere hvis den har mediet til rådighed.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 17:20 #16
# 14 Det er afprøvet i hobetal ude på nettet
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2018 - 17:22 #17
Så er der vel kun en nyinstallation tilbage ikke?
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 17:29 #18
Jeg ville prøve/bruge Systemreset For at redde filerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2018 - 17:32 #19
#18 Selvfølgelig :-)
Hvis dette ikke virker burde man også kunne få dem ud med en live cd evt fra Linux
Avatar billede poko1 Ekspert
30. maj 2018 - 17:35 #20
I øvrigt skrives der side op og side ned om at det største problem er kørende antivirussystemer især Avast
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2018 - 17:39 #21
#20 Ok. Det har jeg ikke lige fået  læst.
Kører selv Kaspersky Free på de to stationære hvor jeg har opdateret til 1803 versionen. Havde ikke problemer ved opdatering :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2018 - 15:50 #22
Hopper af her
Avatar billede Tove Nielsen Praktikant
26. oktober 2018 - 23:02 #23
Hejsa - jeg har lige siddet med det samme problem som dig på min datters pc og jeg fik det løst ved at hente den der bitlockernøgle til genoprettelse.