Avatar billede petzel Novice
31. maj 2018 - 10:05 Der er 4 kommentarer

Forslå mulige vejnavne efterhånden som teksten indtastes.

HJÆLP!!

jeg har et ark hvor man skal register nogle adresse oplysninger.
Jeg har en liste med alle vejnavne i den pågællende kommune, og jeg ønsker nu en funktion som forslår vejnavnet efterhånden som man begynder at skrive..

Hvordan løser jeg det?
Avatar billede finb Ekspert
31. maj 2018 - 10:17 #1
AutoComplete
eller
rullegardin
Avatar billede petzel Novice
31. maj 2018 - 11:38 #2
Hej Finb, hvordan kommer jeg i gang med AutoComplete?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2018 - 12:22 #3
start excel, tryk på F1 og du får hjælpemenu - skriv Autofuldførelse (hvis du har dansk) og der kommer en lang beskrivelse med brug
Avatar billede jkrons Professor
01. juni 2018 - 00:38 #4
Hvis det, du ønsker, er det jeg tror, er det ikke så nemt endda. Altså når du taster P, vises alle veje, der begynder med P, Pr giver alle veje med Pr, Pri giver Pri og så fremdeles, altså at mulighederne indsnævrs jo flere tegn, du skriver. Det kan lade sig gørre, men det kræver såvel hjælpekolonner som en ActiveX kontrol og en smule VBA kode.

Du kan finde en (engelsk) vejledning her

https://trumpexcel.com/excel-drop-down-list-with-search-suggestions/