Avatar billede Guldsmeden Juniormester
31. maj 2018 - 10:05 Der er 12 kommentarer

Uønskede mapper på skrivebordet

På mit skrivebord bliver min PC ved med at oprette mapper med disse navne: Brushes, Frames, Gradients, Patterns, Shapes, Styled Lines, Textures, Tubes - hvilket er stærkt irriterende. Jeg forsøger at proppe dem ned i en enkelt mappe, men de bliver ved med at poppe op individuelt og fylde på skrivebordet. Jeg tør ikke uden videre slette dem, da de formentlig har en eller anden funktion.
Hvad gør man?
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2018 - 10:09 #1
Bruger du Paint Shop Pro?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. maj 2018 - 10:34 #2
Prøv at højreklikke på Proceslinjen vælg Jobliste. I venstre nederste hjørne vælger du Flere oplysninger, i den skærm der nu vises tryk på fanen Start her deaktiverer du de programmer der ikke er nødvendige under opstarten! P.S. Programmerne virker alligevel.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. maj 2018 - 10:40 #3
I øvrigt kan du slette alle de Ikoner der er på skrivebordet uden problemer det er kun genveje.
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2018 - 11:50 #4
poko: Hvorfor tror du de kun er genveje?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. maj 2018 - 12:00 #5
Fordi du ingen genveje eller ikoner har på skrivebordet før du har valgt dem med mindre det er en opdatering fra et tidligere styresystem.
Her henter du de eneste som ikke er genveje i ordets forstand.
https://ibb.co/cxzT3J
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2018 - 12:03 #6
#5: Det giver ikke rigtig nogen mening. Det er jo en fejl at de bliver oprettet der. Et eller andet program lægger noget der, som brugeren ikke vil have er der, og som normalt ikke ligger der. Der er ingen grund til at antage at programmet opretter genveje og ikke rigtige mapper.
Avatar billede madklub Guru
31. maj 2018 - 12:09 #7
#3 Det er et rigtigt dårligt råd.
Skrivebordet indeholder både filer og genveje, som i alle andre mapper.
Det er kun hvis ikonet har en lille pil i hjørnet at det er en genvej.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. maj 2018 - 12:19 #8
Når du finder synderen bag, så afinstaller programmet helt - og efter genstart, så kan du installere - vær opmærksom på, om der er steder undervejs, hvor man vil placere filer - det skal så ikke være Skrivebord, men fx dokumenter\programnavn

Evt kan man søge på mappenavne i regedit, og den vej måske finde synderen.
Avatar billede Slater Ekspert
31. maj 2018 - 12:51 #9
Eller, hvis det er Paint Shop Pro som jeg mistænker, kan man gå i Preferences > File Locations og ændre det.
Avatar billede 450025 Ekspert
31. maj 2018 - 13:47 #10
Guldsmeden
Jeg støtter poko1 #5 helt og fult jeg har som poko 1 har lagt ut dog ikke 2 papirkurver mulig jeg tømmer lidt før en han er jo Proff han, men at jeg har Gjenveier jada 7 stk inkludert Nettleser må jo ha lidt da, ja og så 2 små nakne damer mini mini ikke mer in dette. Kjerringa godtar det.

Skrivebordet er jobbebenken så klart, der er til tider mere, men er jobben ferdig så forsvinner dem ditt dem skal, Dokument, Dropbox, Email, foto også (redigering) men er dem ferdig så er foto mappa passe sted., er ryddig i motsetning til mester madklub, skal jeg fikse din computer så rydder du opp.

Kom at i morgen når du har rydda opp. Claes57 se hvor ryddig han er bruker og si 40 cm til skjermen og er det deg så lær deg å ha et ryddig skrivebord Trivsel ser du det er viktig det. Fjrn det du ikke har lagt selv.
Arne
Avatar billede poko1 Ekspert
31. maj 2018 - 14:01 #11
Arne jeg har skam også kun en papirkurv på skrivebordet ad gangen men den skifter automatisk tilstand om den er fuld eller tom!
Avatar billede 450025 Ekspert
31. maj 2018 - 14:38 #12
Ja forstår det poko1 men du driv mere en meg også hadde jeg vert i ditt sted hadde jeg nok hatt det på denne måte.
Vi har alle våre måter å gjøre ting på, der kommer ikke en mappe på mitt skrivebord før jeg selv legger den der.
CCleaner kommer ikke av seg selv før jeg gjør det? ikke VPN, Dropbox, Word, VCL playa, Nedlastinger, Dokument, alt er dit valg ingen ting annet kommer uten du gjør det selv, jeg velger selv hvor det skal være.
Arne