Avatar billede dansa Praktikant
01. juni 2018 - 14:07 Der er 3 kommentarer

katalog

Jeg samler på figurer og søget et "sted" katalog hvori jeg kan oprette figurer  efter hånden som jeg møder dem

det jeg vil gemme om en figur er:
1.  Nummer

2.  Et billedfelt (eller flere)  et felt der lavet et Thumb blad (lille foto) med et stort foto der kommer frem ved klik eller museberøring

3.  En beskrivelse (hvis muligt gerne flere  felter  beskrivelse/ pris (gerne med dato)/ sortering

og måske flere faciliteter

mulighed for at søge et nummer frem

Jeg forestiller mig:

Nummer    Billede                Overskrift  / beskrivelse  sort    sælgere
_____________________________________________________________

409            xxxxxxxxxx          Dreng ved pult  17 cm    1      800 kr  leif lis
                  xxxxxxxxxx                                                  2    1.200 kr  kloster
                  xxxxxxxxxx                                                                      kæld
                  xxxxxxxxxx
_____________________________________________________________
422            xxxxxxxxxx          Sovende kat 8x13 cm      2    1.400 kr  leif lis
                  xxxxxxxxxx                                                            500 kr  privat
                  xxxxxxxxxx
___________________________________________________________
Avatar billede falster Ekspert
01. juni 2018 - 14:25 #1
Access med denne plugin - dbPix:

http://www.ammara.com/

Er desværre lidt dyr, med mulighed for en trial kan du se, om den er pengene værd for dig. Som altid med Access: Bedre mulighed for dataregistrering, datasøgning osv. end med Excel. Efter min mening. :-)
Avatar billede ebea Ekspert
01. juni 2018 - 14:43 #2
Har sendt dig et link, til en lille opstilling som jeg lavede, i forbindelse med et tidligere spørgsmål, som omhandlede samme emne om et katalog til en samling!
Avatar billede dansa Praktikant
01. juni 2018 - 17:11 #3
Tak for svar begge.
Falster:
ja det er en mulighed men det ser lidt kompliceret ud, men spændende

Ebea:

Dit fremsendte eksempel ---- smager rigtig godt,  jeg har dog lidt spørgsmål til dig
Jeg kan kontaktes på
dansa@dansa. dk