Avatar billede tiger_dk Mester
03. juni 2018 - 14:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Thunderbird ver. 52.0.8(32 bit) - Efter skiftet adgangskode, vil den ikke hente post, den siger adgangkoden er forkert ?

Hej !

Jeg har e-mail programmet thunderbird installeret min maskine, og det har også virke helt ubeklageligt lige indtil jeg skiftede adgangskoden for e-mail adressen, så ville den lige pludselig ikke mere, den vil ikke genkende adgangskoden. Den skriver efter jeg har indtastet den:

Afsendelsen af adgangskoden for brugeren mitnavn@gmail.com mislykkedes. Mailserveren pop.mail.gmail.com svarede: Web login requried: https://support.google.com/mail/answer/78754

Det er nemlig en gmail jeg har. Når f.eks går ud på www.gmail.com eller på min mobil app, så virker koden fint nok, jeg kan logge ind osv, men hvis jeg hente post på min pc, så vil den lige pludselig ikke mere !

Hvad er der lige sket her, hjælpe søges !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede INK Ekspert
03. juni 2018 - 16:12 #1
Du skal muligvis i indstillinger og tillade mindre sikre apps, idet Thunderbird med visse indstillinger opfattes som sådan.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2018 - 17:14 #2
tjek lige gmail-konto indstillnger i Thunderbird.
I TB vælg Funktioner / Kontoindstillinger og ved din gmail klik på Serverindstillinger
de skal være som på https://www.dropbox.com/s/1yfbjmdyd6o52kx/image004.png?dl=0
Og i menuen til venstre - i bunden er udgående server (smtp) - der er det smtp.gmail.com og port 465 - øvrige data er ens
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2018 - 17:18 #3
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juni 2018 - 18:36 #4
Ved mig står der POP-mailserver

Servernavn: pop.gmail.com
Brugernavn: mitnavn@gmail.com
Port:995
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2018 - 18:53 #5
Det skal rettes - du vil have, at dine mail ligger på Gmail og TB samtidigt, så du deler TB og online. Og så kan de måske snakke sammen.
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juni 2018 - 19:30 #6
Hvordan kan det rettes når der står servetype: POP-mailserver , det står der fast og kan ikke rettes sådan lige udmilbart kan jeg se !
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juni 2018 - 19:34 #7
Mere præsis, det billede du linker til, hvor der står IMAP-mailserver, der står der POP-mailserver ved mig, hvordan kan man ændre det ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2018 - 19:51 #8
linjen med servernavn er skrivbar hos mig, så det er bare at rette pop til imap
glem linjen ovenover med servertype.
Avatar billede tiger_dk Mester
03. juni 2018 - 19:56 #9
Jeg har fået det til, at virke nu, jeg fulgte den her guide https://support.mozilla.org/da/kb/skift-fra-en-pop-til-en-imap-konto og slettede min POP-konto !