Avatar billede barth Professor
04. juni 2018 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Outlook administrationsrettigheder

Der er sket noget underligt med min Outlook.

Når jeg starter den bliver jeg spurgt om jeg vil acceptere appen, som når jeg åbner mange andre programmer. Det har jeg aldrig været vant til.

Nu siger den også, at hurtigsøgning ikke er tilgængelig når Outlook køre med administrationsrettigheder.

Hvis jeg vil bruge hurtigsøgning skal jeg afslutte og genstarte uden administrationsrettigheder.

Det er formentlig også det der skal til for at jeg kan åbne Outlook uden specielt at godkende det?

Men hvordan pokker gør jeg det? Jeg har ledt alle vegne på Google, uden resultat.

Håber på hjælp.
Avatar billede falster Ekspert
04. juni 2018 - 21:35 #1
Måske hjælper dette:

Fra C:\Program Files\Microsoft Office\Office[version]\OUTLOOK.EXE (eller hvor programfilen ligger) opret en ny genvej på - f.eks. - skrivebordet.

Højreklik på genvejen se Egenskaber - Avanceret.

Afmarker "Kør som administrator", hvis det er markeret.

Prøv om denne genvej så virker, som du ønsker.
Avatar billede falster Ekspert
04. juni 2018 - 21:40 #2
Du kan selvfølgelig starte med at undersøge eksisterende genveje, hvis du har nogle.
Avatar billede barth Professor
04. juni 2018 - 22:23 #3
Tak Falster. Det vil jeg prøve i morgen
Avatar billede barth Professor
07. juni 2018 - 13:39 #4
Jeg har nu geninstalleret computeren, så sagen er løst.