Avatar billede FinnLauridsen Forsker
04. juni 2018 - 21:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

indtastning af tid

Jeg har problemer med denne
=TID(TIME(NU());MINUT(NU());SEKUND(NU()))
hvordan kan det undgås at tiden skifter når jeg laver noget på siden
tiden skulle gerne blive der uden at blive opdateret

Finn
Avatar billede kim1a Ekspert
04. juni 2018 - 21:13 #1
Du skal slå automatisk opdatering fra i menuen "formler"

Det går dog ud over dine andre celler også, og vil naturligvis opdatere hvis du vælger at genberegne.
Avatar billede jkrons Professor
05. juni 2018 - 00:02 #2
Hvis du vil bevare tiden, fra det øjeblik du sætter formlen ind, er det nemmeste vel bare at taste den. Skal det være formlen, kan du kopiere den og indsætte i samme celle som værdi.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
05. juni 2018 - 11:29 #3
Jeg bruger en håndscanner til at registrerer tiden med for at gøre det lettere
Sætningen du skrev " Skal det være formlen, kan du kopiere den og indsætte i samme celle som værdi. " forstår jeg ikke hvad du mener med

Finn
Avatar billede kim1a Ekspert
05. juni 2018 - 14:41 #4
Du kopierer cellen med f.eks. ctrl+c og derefter indsætter du den som værdi f.eks. via ctrl+v+v