Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
06. juni 2018 - 20:04 Der er 10 kommentarer

Hvorfor virker min pc ikke?

Hej

Jeg har haft et stort problem rigtigt rigtig længe, og jeg håber at en af jer kan hjælpe mig.
Min computer virker ikke og jeg er næsten 100% sikker på at den er bygget rigtigt. Men alligevel kommer der fejl. Tingene begynder at lyse når den tændes, hvilket jeg tænker er det rigtige. Men fx blæserne på grafikkortet kører i de første 5 sek og så går de ud, jeg ved virkelig ikke hvorfor. Og når hdmi stikket sættes fra pc’en til skærmen står der bare “no signal”.. jeg ved virkelig ikke hvad der er galt. I kan få en masse billeder af min pc, hvor i så måske kan se om der er nogle fejl.
Håber virkelig meget i kan hjælpe
Og hvis der er noget i mangler at vide omkring computeren, så skriver i bare i kommentaren. Jeg er ikke deb vildeste computer nørd, så i må meget gerne skære det lidt ud i pap.

Jeg ved der er mange billeder, men har ventet over 2 uger på at få min pc lavet, men den virker bare ikke, og hvis i har brug for nogle mere specifikiceret billeder, så siger i bare til.

Billeder:

Computeren færdigbygget (som jeg tror den skal være):
Link: https://imgur.com/a/xdYPNtf
        https://imgur.com/a/KHT62jC

Jeg ved der er mange billeder, men håber i kan hjælpe.

Grafikkort:
https://imgur.com/a/2csrPoc
Navn: ASUS GeForce GTX 1080 ROG Strix Gaming
Link: https://www.komplett.dk/product/895035/hardware/pc-komponenter/grafikkort/asus-geforce-gtx-1080-rog-strix-gaming?gclid=EAIaIQobChMI7_7Xzb252wIVEBQbCh2mmwbwEAQYAiABEgIoCfD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CIzTs9S9udsCFYSNsgodQGsNbA
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
06. juni 2018 - 20:21 #1
Glemte at linke til nogle ekstra stik jeg har, men ved ikke om de kan bruges.
https://imgur.com/gallery/u06uhYt
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
06. juni 2018 - 20:29 #2
Jeg har lige testet pc,en, og de eneste blæser der virker lidt er dem som sidder i grafikkortet, de virker de første 5 sekunder også stopper de igen. Alle andre blæsere starter ikke engang, der kommer heller ikke lys i muse eller i tastaturer. Men nede i højre hjørne på skærmen er der en knap som lyser rødt normalt og når jeg tænder skifter den til hvid indtil at der kommer sort skærm og der så står “no signal”. Så bliver knappen så rød igen.
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
06. juni 2018 - 20:35 #3
Jeg ved godt jeg skriver lidt meget, men kan ikke redigere i de andre posts. Men der er en af de andre blæser som virker og så er der 2 som er indbygget i pc’en fra starten der ikke virker og så er der dem i grafikkortet som kun virker de første 5 sekunder
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juni 2018 - 21:00 #4
Er du sikker på at stikforbindelsen til CPU´en er ok? Det lyder måske dumt, men jeg har selv været ude for at den ikke var forbundet - det var min glemsomhed der spillede ind der. Man kan i sin iver, let komme til at overse små men afgørende ting.
Avatar billede kurtba Ekspert
06. juni 2018 - 23:32 #5
Det er jo fuldstændig samme spørgsmål, som du startede den 2. juni, og hvor mange forsøger at hjælpe dig. Hvorfor starte samme spørgsmål igen, når det andet spørgsmål ikke er lukket?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2018 - 01:52 #6
er der ikke noget beeps i opstarten ? bare helt død ?

# din psu kan være for lille til at trække det hele
# ram kan være defekt
# et stik kan være sat forkert i

det bedste er at få en mand til at kigge på den.
det er ikke til at se noget ud af dine billeder. (man skal fysisks være til stede)
Avatar billede posten Ekspert
07. juni 2018 - 06:28 #7
efter hvad jeg kan se mangler der et stik fra cpu køleren hvor er det sat til ??
og i bunden af dit skærmkort ser det "nok" ud til at der skal være ét stik eller 2
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
07. juni 2018 - 10:04 #8
#4
Der er ikke nogle stik tilbage som kan være nogle steder i pc’en, og alle stikkene der er i har jeg presset helt ind.
#6
Det der stik der skal være i for at det siger beep er ikke i computeren.
Hvordan ved man ol rammerne er defekt

Hvilken mand? Er der fx et sted man kan tage ud med sin computer og så kan de kigge på den, eller hvad tænker du jeg skal gøre.

#7
Er der måske en mulighed for at du kan sende et billede af de stik der mangler

Mange tak fordi i prøver at hjælpe mig :)
Avatar billede Jackob Andersen Juniormester
07. juni 2018 - 11:24 #9
Her er også et par billeder af pc’en når den er slukket og tændt

https://imgur.com/a/g6fTFic

I kan selvfølgelig se at den kun er tændt når der er lys i den ene blæser

Og som i kan se på billederne er det kun en blæser som virker og det er den som lyser