Avatar billede anon Juniormester
06. juni 2018 - 20:37 Der er 3 kommentarer

Kan i øvrigt lejes med forkøbsret i de anførte 2 år ??

Jeg er ikke sikker på at det her er den rigtige kategori, men i hvert fald, jeg sidder og kigger på lejligheder og fandt en hvor der står at det er ubegrænset lejeperiode, hvilket er hvad jeg leder efter, men så står der også at den i øvrigt kan lejes med forkøbsret i de anførte 2 år, og jeg er ikke helt sikker på hvad det skal betyde når den også har ubegrænset lejeperiode, håber i kan hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2018 - 01:47 #1
pas på pas på!

spørg udlejeren, og sørg for at se noget på skrift.
be om at se lejekontrakten, læs den grundigt.
Avatar billede finb Ekspert
07. juni 2018 - 09:32 #2
1.
"ubegrænset lejeperiode" betyder, at hvis udlejer selv vil bo der,
har han ret til opsige dig med 1 års varsel.

2.
"kan lejes med forkøbsret i de anførte 2 år"
Som sidwave: Få på skrift, PRÆCIS hvad det betyder,
betyder det forkøbsret KUN de anførte 2 år ?
Betyder det, at du er uopsigelig de anførte 2 år ?
Få alt på skrift !

3.
-Iøvrigt så er lejigheden sikkert udlejet nu,
du skal være meget hurtig på lejemarkedet.

4.
Jeg tjener intet på at anbefale dig medlemsskab af LLO.DK !
Avatar billede mort1 Ekspert
13. juni 2018 - 18:01 #3
Dit spørgsmål er relevant for flere, så det kunne være interessant at høre, om du fandt svaret - Folk udtrykker sig tit lidt forkvaklet,  når de f.eks. skal udforme en annonce, Jeg er enig med sidewave  "Spørg ejeren/udlejeren"