Avatar billede frem-ad Professor
09. juni 2018 - 11:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Er PC død eller kan jeg gøre noget (er det virus eller hvad)

I går fik jeg problemmer med min WIN 10, opdaterede firefox, opdaterede Utorrent og der kom et eller andet security med, der gik jeg ind i afinstallerde det og så kørte jeg en test en scanning med antispyware men den fandt ikke andet det normale. så kørte jeg Hitman Pro den fandt windows dll (tror det var) den plejer og finde to som så er i karantæne, de har altid været der men den 3 ved jeg ikke. Men jeg satte den i karantæne.
Alt så og kørte normalt. Så da jeg skulle bruge pc om eftermiddagen, der kom den med popup: Windows er støt på et problem gem dit arbejde pc genstartest om et minut.
Sådan stod den og kørte i ring i 20 min. Så via ¨msconfig¨ fik jeg pc startet op i fejlsikringstilstand. Hvor jeg fik nogle data ud, jeg kørte komplet scanning med Super Anti spyware, og  ProHitmann, og tjekkede op via CCleaner om nylige installeringer-problemmer, men de fandt intet sereiøs. Avast-Malwarebyte kunne ikke køre når de ikke har adgang til nettet. men så prøvede jeg og genstarte den kom ind på windows. Men lyd, netværk fungere ikke, Intel RST-service kører ikke, der mange programmer der ikke kan køre.
Her til morgen er den retur med ¨Windows er støt på et problem gem dit arbejde pc genstartest om et minut.¨ Den ene gang den prøvede kom den med blå skærm ¨Tjenesten Lokak sessionsstyring blev ikke logget på. RPC-servern er ikke til rådighed. Men så genstartede den men kom igen ind med 1 minut. Så ville jeg starte pc op i fejlsikringstilstand men når jeg prøver med msconfig kommer den med C/windows/system32/msconfig.exe - Tjennesten kan ikke modtage kontroldmeddelser i øjeblikket. Hvad gør jeg nu er jeg helt ude!!
Avatar billede frem-ad Professor
09. juni 2018 - 12:34 #1
KHN det lyder fint og afinstallere den, men når jeg ikke kan komme til og køre inde i Windows og det med sfc /scannow er det også inde fra win?
Avatar billede frem-ad Professor
09. juni 2018 - 12:36 #2
Er der en der kan kvæle iosman ny profil været inde på 2 spørgsmål og skrevet det samme.
Avatar billede KHN Guru
09. juni 2018 - 13:34 #3
sfc /scannow kan du køre i fejlsikret tilstand:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

https://support.microsoft.com/da-dk/help/929833/use-the-system-file-checker-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system

Og som sagt anbefaler jeg dig, at fjerne Utorrent fra din pc, da du herfra kan få malware/spyware ned på din pc.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2018 - 14:30 #4
Tryk på Windows Tasten Og X Tasten samtidig og vælg fanen
Windows PoverShell (Admin)  Kopier og indsæt efter tur nedenstående efterfulgt af Enter.
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
sfc /scannow

https://ibb.co/eCTwa8

Genstart derefter din Pc: og se om det har hjulpet!
Avatar billede frem-ad Professor
09. juni 2018 - 14:48 #5
Men lige nu kan jeg ikke få adgang til fejlsikringstilstand, i går var det via msconfig men nu får jeg C\Windows\system32\msconfig.exe - Tjenesten kan ikke modtage kontroldmeddelser i øjeblikket. Så jeg kan ikke gøre det via Windows.
Det er en MSI pc: jeg prøvede med F8 og Shift F8 som jeg umiddelbart kunne se, så et enkelt sted stod den til F3 men der kommer en blå skærm med. Recovery - Your PC/Device needs to be repaired - A required device isn't connected or can't be accessed - Erro Code: 0xc0000225 - You'll need to use recovery tools. if you don't have any installition media, Contact ypur PC administrator or PC manufacturer - Press Enter to try Again - Press F8 for startup settings - Press ESC for UEFI Firmware setting. De to første mulighed blinker den bare og den sidste kommer jeg ind i BIOS
Så hvordan jeg kommer ind i fejlsikringstilstand ved jeg ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2018 - 14:59 #6
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/e2vRyR
Her er der flere muligheder du eventuelt kan bruge
Avatar billede frem-ad Professor
09. juni 2018 - 15:00 #7
poko1 jeg havde ikke set din det var mens jeg skrev. Det er samme problem at jeg skal ind i win. for at gør det
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2018 - 15:15 #8
#6 Er jo netop Microsofts nye fix for at vælge muligheder Bl.andet Fejlsikret
Avatar billede frem-ad Professor
09. juni 2018 - 15:21 #9
Ja og det vil jeg også gerne men lige nu kan jeg jo intet, der kræver jeg er inde i Windows.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2018 - 15:30 #10
Jeg tror ikke du kan læse??? Det er jo netop måden at komme i fejlsikret eller at genoprette ETZ. Der er utallige muligheder
Avatar billede frem-ad Professor
09. juni 2018 - 16:03 #11
Poko1 det jeg svarede på i #7 det var henvisning til #4.
#6 havde jeg ikke fået læst godt nok. Det er hermed gjort og det lykkes og kom ind, jeg prøvede og reparere men der kom med Windows kan ikke repareres jeg så i genoprettelse tidspunkter men de er slettet. Så jeg så ikke anden udvej end og nulstille pc og slette alt indhold og det er den startet med sidst jeg gjorde det for 1-2 år siden der tog det omkring 4 timer. Så nu må jeg vente og se om jeg kommer videre. Men jeg skriver når jeg ved noget.
Avatar billede frem-ad Professor
10. juni 2018 - 15:38 #12
PC var færdig med og rense og installere Win. på ny. Det ser umiddelbart ud til at det der lavede ulykker også var væk, så nu skal jeg til og have alle programmer og filer ind på ny.
Men hvad har det været der er kommet ind, det har vel været noget i den opdatering til Utorrent, men jeg ved det ikke.

Hvis det er utorrent der har gjort det, hvilket torrent program skal jeg så vælge??

Tak for hjælpen
Avatar billede kurtba Ekspert
10. juni 2018 - 23:55 #13
Det er umuligt at sige, hvad der har været baggrunden for problemet. Det kan være et helt tilfældigt uheldigt forhold af forskellige ting, som pludselig forårsager et nedbrud. Jeg har haft utallige pc.er til rep. med diverse nedbrud, hvor det ikke var muligt at finde ud af, hvorfor det skete. Mange af dem pegede dog mest i retning af, at det kom efter noget alm. windows opdatering. At antage at det skulle komme fra utorrent er vist hverken mere eller mindre kvalificeret end alle andre gæt. Et utal af mennesker bruger utorrent uden problemer, men derfor kan det godt af ukendt årsag give et problem for andre, ligesom alle andre programmer kan.
Avatar billede frem-ad Professor
11. juni 2018 - 07:40 #14
Kurtba okay, jeg synes de ¨sikkerhedsprogrammer¨ der ind imellem ligger skjult i et program laver mere skade end gavn. Jeg har aldrig haft andre torrent programmer end Utorrent og jeg ved ikke om der er nogle der bedre end andre.
Avatar billede Brian1973 Novice
10. juli 2018 - 23:36 #15
Det nemmeste er vist at gendanne Windows 10. Og gendan uden at slette filer. Det er nok den hurtigste løsning.
Jeg fik virus ind for et par måneder siden. Og der fandt jeg ithansen på nettet som rensede min pc billigt. https://www.ithansen.dk/langsom-pc
Og siden da har jeg brugt ithansen når jeg støder på problemer jeg ikke gider bruge en masse tid på. For som man siger tid er jo = penge :)
Brian