Avatar billede Kirsten Praktikant
09. juni 2018 - 14:48 Der er 4 kommentarer

Access database

Jeg har en accessdatabase med udtræk fra et økonomisystem, som hidtil har ligget på en ekstern server. Jeg har ved en fejl flyttet databasen over på en intern server. Når jeg forsøger at opdatere en rapport i Excel, som skal hente dataene fra access databasen får jeg denne fejlmeddelelse (ikke ordret rigtigt husket):
Kan ikke finde forbindelsen

Jeg er godt klar over, at man ikke må flytte en database, men hvis flytter den tilbage til oprindelig placering:

1 finder access databasen så sin forbindelse til økonomisystemet af sig selv

2 Hvis nej, kan man så genskabe forbindelsen

3 Eller er databasen ødelagt for altid?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2018 - 14:52 #1
du skal bare opdatere forbindelsen.
du kan også flytte den tilbage. det sker der intet ved.
Avatar billede Kirsten Praktikant
09. juni 2018 - 15:18 #2
Skal jeg læse dit svar som, at hvis jeg flytter access databasen tilbage til sin oprindelige placering, så finder den selv forbindelsen igen til økonomisystemet?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2018 - 16:56 #3
ja det burde den gøre.
adressen står et eller andet sted. den kan evt. ændres
Avatar billede Kirsten Praktikant
11. juni 2018 - 18:46 #4
Hvad betyder nedenstående denne fejlmeddelelse, som kommer, når jeg forsøger at opdatere databaseudtrækket i Excel ud fra databasen.

Du kan ikke vælge en forbindelse, der ikke er kompatibel med den eksisterende forbindelse