Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2018 - 15:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Medieafspiller

Hej. Jeg bruger idag en WD TV LIVE medieafspiller til at afspille mediefiler på mit tv. Mere og mere kommer efterhånden i h.265 og x.265 så jeg lever efter en ny afspiller, der understøtter de nye formater men synes ikke jeg kan finde nogen erstatning.

Har i nogen ideer?
Avatar billede klt Seniormester
12. juni 2018 - 15:50 #1
Jeg er gået fra en WD TV, og til udelukkende af bruge ChromeCast, og så afspille via denne udvidelse til Chrome

https://getvideostream.com/

Det fungere fint når man i forvejen sidder med en bærbar i stuen.
Avatar billede puren Ekspert
12. juni 2018 - 16:52 #2
noget sigle bord computer med linux og kodi. en raspberry pi 3 der dog ikke hurtig nok. så vi er måske nok mere over i noget intel nuc
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juni 2018 - 16:56 #3
Som Kit, er jeg gået fra en stationær afspiller (A.C. Ryan) til Chromecast for 1-2 år siden. Jeg kunne ikke drømme om at skifte til andet i dag.

MEN - det kræver at du har noget at streame fra. Jeg har så en Synology NAS, der kan levere mine digitaliserede film til mit TV... - eller min mobiltelefon når jeg er ude og rejse.
Avatar billede eurositi Ekspert
12. juni 2018 - 17:51 #4
Kan kun tilslutte mig #1's kommentar. Videostream for Chromecast æder alt. Vær obs på, at det formentlig kræver en Chromecast Ultra at streame i 3840x2160p eller andre opløsninger i nærheden af 4k.

Hvis du ripper egne DVD'er og Blu-rays med undertekster f.eks. vha. MakeMKV, skal du være obs på, at Videostream-appen kun kan afspille de indlejrede undertekster, når de er blevet tekstgenkendt (f.eks. vha. SubtitleEdit og derefter lagt ind i en MKV- eller en MP4-fil eller et andet containerformat som understøtter indlejrede undertekster. Undertekster på DVD-medier (og vistnok også Blu-ray-medier) er nemlig teknisk set grafik og ikke tekst.
Undertekster hentet fra f.eks. Subscene.com eller Opensubtitles.org er derimod altid regulær tekst. Det samme gælder formentlig alle undertekster i film, som "nogen" henter (ulovligt) på nettet.

Mere fremadrettet...
De gængse 4k-videoformater er H.265 (HEVC) og VP9. Så snart specifikationen på det nye AV1 videoformat er på plads i løbet af i år, kan du forvente en snarlig vækst i Matroska (MKV), WebM- og MP4-filer, som indeholder video i dette helt nye format, fordi hele industrien bakker op om det.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2018 - 18:49 #5
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2018 - 20:47 #6
Bare inden jeg går ud og handler...så bruger jeg https://getvideostream.com/ til at streame fra min server og til chromecast'en? Og dette kan styres fra en app på min tlf eller skal det gøres fra server/bærbar?
Avatar billede eurositi Ekspert
12. juni 2018 - 22:09 #7
Ja til begge. Videostream for Chromecast findes både som desktop-app og som mobilapp. Du skal bare pege den mod dit fil(m)-lager i appens indstillinger. Premium-versionen har lidt ekstra funktioner, bla. understøttelse af afspilningslister, men jeg har klaret mig glimrende med gratisversionen.
https://getvideostream.com/download/#