Avatar billede goya Novice
13. juni 2018 - 01:27 Der er 5 kommentarer

Mærkelige spam søge resultater i google

Hej Eksperter

Jeg oplever et besynderligt fænomen når jeg googler mit eget navn i parenteser på Google Feks. "xxx xxxxxxxx" jeg er den eneste i verden med fornavn efternavn sammensat.
jeg har ofte søgt på mit navn og kun fået de forventede resultater.
Men nu dukker der ca. 30 sider op med ligegyldige links med alt fra, berolinde midler til hunde,  til hoteller på Bahamas linksene er ofte fremmede domæner
.tk .ga .gq , osv. og leder i fleste tilfælde til deciderede spam sider, url'en står som regel og redirecter helt vildt.
Det underlige er at dette sker på alle maskiner og telefon og tablets, så det er ikke min maskine der er infiseret (forøvrigt en Mac) det er google der foresager
dette ? det sker ikke på bing duckduck eller andre søgemaskiner.
Jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad der sker, det nærmeste jeg kommer er dette:
https://blog.sucuri.net/2016/08/cleaning-hijacked-google-seo-spam-results.html
Er der nogle der har et bud.
Pls help
Goya

Et par eksempler på links:

        Legendary pokemon list - Living In Harmony
        https://www.offroajd.ga/218-straight-rektangulære-bordplader

        ELEGANT - Det klassiske strangente plankebord med firkantet bordplade i rektangulær form. Kan kombineres på alle bentyper i Elegant serien og fås tilmed i tre ...

        Goldman sachs tdc
        https://www.warscztat.ga/6594/stem-paa-sauer

        hvide pletter på fisk Stem på Sauer. hjælp kære nabo Af: Morten May. carla bruni botox Det er vigtigt at få Niels Christian Sauer stemt ind i hovedstyrelsen, fordi ...

        Canadian rockies tours - Region Sjælland
        www.vietippa.tk/dagsordener/dagsordener2007/Sider/.../Møde%20d.../agenda.aspx

        kongefamilien i danmark Referat fra møde i Forum for Psykiatri den 20. juni 2007 kl. 12.00 i Vordingborg. røde kors ringkøbing thomas holton photography ...

        Steven hawkings kone jane hawking
        https://kililall.ga › Shop › Nümph

        ... pant district tonkin gammel kongevej Y.A.S games to learn english kalk til græsplænen dbu fodboldskole 2018 Yosi planche med fisk.

        Beroligende middel til hunde - Blokhus
        framtdid.ga/nyheder/kinesisk-besoeg-i-hune.aspx

        International kendt pianist besøger Hune Kirke mandag aften kl. 19.30.

        Microsoft security essentials 64 bit - Vuuh
        https://hammerhavnborg.cf › ... › kløe i hovedbunden Toej › kort over bangkok Sweats

        Køb Cost:bart Abbie Zip Sweater (Grey) her. Find butikker med varen på lager, og køb direkte med gratis levering fra udvalgte butikker.

        Live cola i amazonas
        www.cardstotck.gq/.../fendt-614-favorit-lsa-dbb270a7b-1b4d-4e3a-b4b2-2a7001803...

        Fendt 614 Favorit LSA. Traktoren er udstyret med 4 DW udtag mm. Vi tilbyder All- risk forsikring og billig finansiering. Vi tager gerne din brugte...

        Tony ferguson twitter
        https://www.pagerst.tk/.../lisbeth-oestergaard-jeg-kan-godt-lide-at-vaere-lidt-laekker-4

        Når 'All Stars'-værtinden Lisbeth Østergaard toner frem på skærmen, ser vi én side af den smukke værtinde. Men når kameraet bliver slukket, er det ikke til at ...

        Solar system køb
        https://www.gefmleyachts.cf/.../thorup-for-guldbraget-her-er-mine-store-udfordringer

        ... runde i French Open. terror i frankrig nice 16 minrammer til billeder kobberbryllup. hvilke pelsfrakker er varmet i den russiske vinter,  ...

        Koncert odense kongens have - Damborg.dk
        delawaredetox.center/shop/159-elephant.../4865-elephant-parade-indian-blues-15-cm/

        profile pictures old people bridget bardot hair. Din adgangskode hvilke pelsfrakker er varmet i den russiske vinter maleri atlantic city rejser.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2018 - 01:47 #1
ingen ved hvad google laver.
det er tænkeligt du får underlige resultatater, fordi de netop er ved at ændre noget

du kan ihvertfald ikke lave det om
Avatar billede goya Novice
13. juni 2018 - 02:23 #2
Jov tak : ) men jeg finder det bare rimeligt besynderligt at det lige netop rammer min søgeterm, ved godt at hvad google laver ved kun google ...
tnx
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2018 - 08:21 #3
Og nu husker du at en browser som eks. Google Chrome deler plugins/indstillinger på tværs af enheder?

Har du prøvet i forskellige browsere? - jeg kunne forestille mig at dit browsersetup alligevel var "inficeret"...

I chrome kan du prøve at skrive chrome://extensions/ i adresselinjen, og se om du er enig i de installerede plugins. Men du kan også have fået installeret en alternativ søgemaskine - det kan du tjekke tilsvarende i chrome://settings/searchEngines
Avatar billede goya Novice
13. juni 2018 - 16:24 #4
Jeg har naturligvis som det første prøvet alle browsere, derefter alle enheder, tlf, tablet, andre computere anden IP,malvare/virus-scanner etc. så som jeg skrev er det ikke min hardware, så er det mere sansynligt et overnaturligt fænomen ; )
Men tak for foreslaget : )
Andre bud ?
Avatar billede rasmus.aaby Praktikant
17. august 2018 - 13:12 #5
Jeg oplever samme problem, hvad er løsningen ?

Med venlig hilsen
Rasmus - https://www.travelsense.dk/da/rejser/erhvervsrejser-19