Avatar billede dogtown Seniormester
13. juni 2018 - 18:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oulook 365 Jeg kan kun se mine mails online

Jeg har office 365 og benytter Outlook. Det er exchangeserver på denne konto.

Når jeg flytter mail til en mappe, som jeg gør lokalt på computeren. kan jeg ikke se dem. Men logger jeg på office 365 online ligger de mails der jeg gemte dem.
Er der nogle indstillinger jeg skal lave om på?

Det gælder ikke alle mapper.

Har forsøgt at lukke computer nogle timer og startet op igen uden held

Tips modtags med tak!
Avatar billede mort1 Ekspert
13. juni 2018 - 18:21 #1
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med at du flytter mail til en mappe, som du "gør lokalt på computeren" - Mails i Outlook er i .pst format, og kan så vidt jeg ved "kun" åbnes/læses i Outlook - Jeg bruger ikke Outlook 365, men Outlook 2016, som jeg bruger skulle, bortset fra at programmet ligger på egen computer, være det samme.
Avatar billede dogtown Seniormester
13. juni 2018 - 21:38 #2
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er serveren web baseret. Jeg kan bruge min laptop til at sende mails fra Outlook som er installeret på min laptop. Eller jeg kan logge på office.com og have en online tilgang til mine mails i en wed-udgave af outlook.

Jeg kan se de mails jeg har flyttet til mapper under indbakken, men jeg kan ikke se enkelte mails i nogle af mapperne, men det gælder ikke alle mails/mapper.
14. juni 2018 - 09:39 #3
Hej
Hvor gamle er de mails du flytter??
Outlook fra O365 er som standard sat op til kun at hente mails fra de sidste 6 måneder.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede dogtown Seniormester
14. juni 2018 - 13:48 #4
Jeg har sat indstillinger på konto til at hente alle mails, den stod til at hente det seneste år.
Men det hjalp ikke! Har dog fået vide af support at det er en grundlæggende indstilling i Outlook som skal ændres. Men de var på kursus, og kunne ikke hjælpe nu..
Avatar billede dogtown Seniormester
21. juni 2018 - 10:28 #5
Efter IT-support og mange forsøg, fandt vi fejlen!
En eller anden mappeindstilling med at kunne se mails i mappen har kikset.
Fejlen fulgte med, hvis en eksporterede mapper og indhold over til en anden computer.

Løsningen var at lave oprette nye mapper fra bunden af (ikke kun nye undermapper) og flytte mails via web-tilgang over i den nye mappestruktur. Så kunne mails ses på computer.