Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2018 - 21:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GPT på ekstra HDD

Jeg har lige bestilt en ekstra, intern HDD. almindelig Sata. Min nuværende PC kan ikke køre UEFI. Er det ligegyldigt, om jeg partitionere den ekstra HDD som
MBR eller GTP, når der aldrig skal lægges et OS på?
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2018 - 21:37 #1
Ps. HDD er på 2TB.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2018 - 21:38 #2
Du kan sagtens køre GPT på en ekstern HDD og endda med fordel især hvis du vil dele den op i flere partitioner
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2018 - 21:42 #3
Her en GPT disk som er delt i 8
https://ibb.co/cvrYEd
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2018 - 21:51 #4
Ifølge det jeg lige har læst på nettet har du ret. Fordelen for mig mig er, at jeg kan dele disken i 2 partitioner, og have en kopi af  mit OS image på begge sådan, at hvis den ene partition ikke kan åbne, så berører det ikke den anden. Rigtig smart.
Tak for dit indlæg. 😊