Avatar billede Nesta Juniormester
14. juni 2018 - 21:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke omdøbe mapper

https://imgur.com/a/to8ZCbL

Jeg højreklikker og opretter ny mappe. Jeg vil omdøbe den, men den siger først, at den angivne sti ikke blev fundet og dernæst filen eller mappen findes ikke.

Det er det samme, uanset hvor jeg prøver oprette en mappe og omdøbe den. Jeg kan heller ikke omdøbe eksisterende mapper. Den siger det samme.

Jeg fandt en youtube-video, hvor jeg skulle slette/omdøbe filer i Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\FolderDescriptions.

Desværre havde det ingen effekt. Samtlige af mine mapper er skrivebeskyttet, og jeg kan ikke få lov at fjerne det.

Jeg bruger Windows 10.  Nogen ideér?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2018 - 22:04 #1
prøv at tage egenskaber på disken, og se om den er skrivebeskyttet.
tag så sikkerhed, og tag ejerskab over disken
Avatar billede Nesta Juniormester
14. juni 2018 - 22:17 #2
https://i.imgur.com/rAjvQEe.png

Sådan ser D drev ud ved højreklik på egenskaber. Alle mapper deri er skrivebeskyttet. Jeg har tre drev og jeg kan ikke omdøbe mapper i nogen af dem.
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2018 - 23:46 #3
du skal gå til "sikkerhed" og "overtag ejerskab"
Avatar billede Nesta Juniormester
15. juni 2018 - 20:09 #4
https://imgur.com/a/tuTklyx

At overtage ejerskab - er det ikke det samme som fuld kontrol?
Avatar billede Nesta Juniormester
15. juni 2018 - 21:18 #5
Har læst, at det kan være registry problemer, men jeg har ikke ændret noget. Jeg tilføjede en adgangskonto til Windows, men deaktiverede den igen.
Avatar billede Nesta Juniormester
15. juni 2018 - 21:32 #6
Samtlige mine mapper på C, D og E drev er skrivebeskyttede.

Kan det have noget at sige?

Jeg kan fjerne fluebenet og klikke på anvend. Når jeg åbner egenskaber, er mappen igen skrivebeskyttet.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. juni 2018 - 21:51 #7
For mig ser det ud som om, at du er inde på en forkert konto, hvorfor det hele er skrivebeskyttet. Kan du få aktiveret begge konti igen, således at du evt. kan prøve at logge ind på dem hver for sig, og dermed se, om drevene er skrivebeskyttet i alle tilfælde. Prøv evt. også under brugerkonti at se, om den konto, som du er logget på nu er med administrator rettigheder. Det kan være begrænsede rettigheder som får drevene til at være skrivebeskyttet.
Avatar billede Nesta Juniormester
15. juni 2018 - 22:05 #8
Det er sådan noget, der er galt.

https://imgur.com/a/g2mnpNI

Der står beskyttet med kode, men jeg brugte denne guide til at fjerne adgangskode:

https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-start-winpc/fjern-adgangskode-til-windows-10-ved-start/874f5160-38db-4b65-a30b-3ea34d9ff846

Når jeg opretter en ny lokal konto og gør den til administrator, skal jeg indtaste kode, men jeg har oprettet den uden kode. Heller ikke den kode jeg oprettede til min egen normal konto virker.

Kan man nulstille alle konti og køre med en uden kode, der er administrator?
Avatar billede Nesta Juniormester
15. juni 2018 - 22:27 #9
Det er mystisk. Nu lykkedes det mig at fjerne koden helt, så brugeren Martin/administrator ikke er beskyttet af en kode.

Det er også den eneste bruger på maskinen. Alligevel bliver den ved med at skrivebeskytte alle mapper.
Avatar billede Nesta Juniormester
16. juni 2018 - 10:31 #10
Google Chrome kan huske cookies til de forskellige hjemmesider, men alligevel skal jeg hver gang klikke på login, selv om oplysningerne er tastet ind. Tidligere kunne jeg f.eks. gå på Facebook uden først at klikke på login.

Jeg oplever også, at Chrome er langsommere ved opstart. Hver anden gang jeg klikker på ikonet for at starte browseren, tager den 5-10 sekunder om at starte op.

Jeg vil gerne undgå en nyinstallation, men lige nu virker det håbløst.

https://imgur.com/a/1Am60JF

Der var f.eks. fyldt med websider og koder, hvor jeg har markeret med rødt.
Avatar billede Nesta Juniormester
16. juni 2018 - 13:46 #11
Jeg formaterede og det virkede.