Avatar billede stig3 Mester
14. juni 2018 - 21:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

medion x7819 bærbar kan ikke tænde

Hej

Jeg har en Medion x7819 bærbar som jeg ikke kan tænde.

Den startede kort i dag efter jeg havde købt en ny strømforsyning, men slukkede af sig selv efter 2 minutter.
Nu reagerer den slet ikke når jeg trykker på power knappen.

Den her lød lovende men virkede desværre ikke:
https://www.version2.dk/artikel/mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live-7854

Jeg har prøvet at tage batteriet ud og strøm til, men det hjælper heller ikke.
Har prøvet med 2 forskellige strømkabler.

Er den bare død og begravet eller er der noget jeg kan gøre ?

På forhånd tak
Stig
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2018 - 22:05 #1
den kræver en undersøgelse. bare en kondensator er futtet af, så er det slut.
Avatar billede stig3 Mester
14. juni 2018 - 22:10 #2
Kondensator....

Har du nogen ide om hvad man skal lede efter ?
Eller hvilken del der kunne være "futtet af" ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2018 - 06:39 #3
OBS!!!
Du skriver du har monteret en ny forsyning. Den forsyning du har købt yder den den samme volt som den gamle gjorde??

Yder den en for høj volt kan indgangsdelen til opladning være futtet at og så kan der måske ikke være adgang til batteriet mere.
Nogle computere kan ikke køre uden batteri er i. Kender dog ikke Medion på dette punkt .
Avatar billede stig3 Mester
15. juni 2018 - 09:41 #4
Det virkede ikke med den gamle strømforsyning. Med den sat til kunne jeg ikke starte maskinen. Så jeg gættede og håbede på det bare var strømforsyningen, der var i stykker.

Så jeg købte en ny med samme volt (19V) og som var angivet til at fungere med netop min model. Da jeg satte den ny til virkede det i 2 minutter hvorefter maskinen gik i sort.

Men lad os antage at det "indgangsdelen til opladeren der er futtet af".

Er det noget man kan skifte ?
Avatar billede stig3 Mester
15. juni 2018 - 09:42 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2018 - 09:51 #6
Ser ud til at forsyning skulle være det samme.
Viser bærbar med diode at forsyning er tilsluttet?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2018 - 09:53 #7
Måske dit batteri er faldet helt sammen så det ikke kan modtage strøm, og derfor den ikke sender strøm videre ind i computeren.
Dette er kun et gæt skal siges. Har set indlæg herinde at på visse computere skal være et batteri på der virker før pc kan starte.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2018 - 09:58 #8
#6 Tilsluttet og lader på batteri?
Avatar billede stig3 Mester
17. juni 2018 - 20:11 #9
Undskyld det sene svar.
Der er ikke lys i noget som helst.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2018 - 21:05 #10
Har du mulighed for at teste din nye forsyning på anden pc eller på en anden måde få den testet at den ikke er stået af?
Avatar billede stig3 Mester
21. juni 2018 - 09:46 #11
Beklager det sene svar

Jeg havde prøvet med den gamle Medion strømforsyning, samt en ny Medion strømforsyning uden held.

Derefter satte jeg en gammel toshiba strømforsyning til med samme volt, men højere ampere. Det løste problemet.

Måske futter der noget af på et tidspunkt, men det ser ud til at alternative er at den slet ikke kan bruges :)

tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2018 - 12:16 #12
Ampere får ikke din pc til at brænde af når volt er den samme.
Velbekomme.