Avatar billede HBN Novice
17. juni 2018 - 10:23 Der er 2 kommentarer

Efter opdatering til APFS (High Sierra 10.13.4) ikke adgang til ekstern har disk

Hej
efter opdatering til High Sierra 10.13.4 er mine filer blevet konverteret til APFS filer. Dette betyder imidlertid, at jeg ikke længere kan se min Intenso 3.5" har disk i oversigten og ikke længere kan køre back up. Jeg kan heller ikke længere åbne mit foto bibliotek fra I-cloud på min Macbook.
Hvordan formaterer jeg en hard disk der ikke ses i i disk utility?
På forhånd tak for assistance
Avatar billede INK Ekspert
17. juni 2018 - 12:21 #1
Prøv at genstarte din MacBook mens det eksterne drev er tilsluttet, måske hjælper det.

Vedr. iCloud lyder det som om, du ikke er korrekt logget ind på iCloud. Prøv at logge ud og igen logge ind. Hvis du har en iPhone eller iPad, kan du checke om eksempelvis Kalenderen synkroniserer korrekt.
Avatar billede HBN Novice
17. juni 2018 - 13:29 #2
Hej

har prøvet at genstarte og lukke ned . hjælper desværre ikke.
Jeg kan heller ikke se drevet fra en Windows PC