Avatar billede Benjamin Withen Praktikant
19. juni 2018 - 21:14 Der er 3 kommentarer

Dataudtræk bestemte linier fra rapportering fra 4 kvartaler

Jeg skal lave et kvartals dataudtræksark over udgifter

Første ark er oversigten, hvor jeg har lavet en datavælger. 1-4 kvartal
De næste 4 ark, indeholder regninger fra hvert kvartal. Rækkenummeret vises ud for de regninger der skal regnes med, da ikke alle skal indgå i samlet regnskab.

Alle de indhentede priser, opsummeres for at give totalen for valgte kvartal.

hvis 1. kvartal vælges, da ønskes kun data der skal medregnes fra ark nr 2 osv

hvis hele året vælges, skal alle data der skal medregnes, trækkes med og et års billed udregnes.

Jeg søger lidt en funktion der kan hjælpe med netop dette dataudtræk.
Ved et er noget med at spørge til om rækken skal medregnes, og så næste linie. Alt baseret på hvilket kvartal der er valgt.

Men funktionen virker lidt uoverskuelig, så måske et klogere hoved kan hjælpe med en formel der kan indsættes i hver række?

A      B              C    D              E
        Dropdown
    Vælg Kvartal    1. kvartal            Total    0

    Produkt    Pris    Dato    Note
    1.kvartal    1.kvartal        1.kvartal

1. kvartal
A                      B            C                      D
Medregnes    Produkt    Pris    Dato    Note
1    Kød    37    01-feb    fars konf
    Bolcher    12    07-feb    slik
    juice    23    07-feb    appelsin
4    mælk    7    07-feb    sød
5    smør    25    07-feb    lurpak
6    ost    34    07-feb    havarti
    salat    6    07-feb    iceberg
    dressing    13    07-feb    thousand island
Avatar billede Benjamin Withen Praktikant
19. juni 2018 - 21:14 #1
Kan fremsende arket, da jeg ikke kan se hvorledes det kan vedhæftes.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. juni 2018 - 22:31 #2
Jeg tænker det kan laves i en Tabel med Filter
Avatar billede finb Ekspert
20. juni 2018 - 09:54 #3
Hvis du har alle data på 1 ark
samt en kolonne, der viser kvartal-nr.
kan du:
Sorter efter kvartaler og brug
Subtotaler (til både sum, stk. osv.)