Avatar billede imma Forsker
20. juni 2018 - 21:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samlemappe app

Hejsa. Jeg ville høre om nogen kendte til en app til iPad hvor man kunne have en slags samlemappe.... har 150 ting som andre skal finde og så skal man kunne krydse af hver gang de finder en ting. En slags skattejagt. Her skal der findes 150 pokemon og det ville være fedt med et digitalt afkrydsningssystem
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2018 - 11:07 #1
du kan lave en formular i google docs, og så kan de enkelte se den og udfylde. Du får så svaret i et regneark. Og det er ikke låst til ipad - iphone og android mobiler kan bruges.
Avatar billede imma Forsker
24. juni 2018 - 10:05 #2
Jeg er ikke helt med på - hvordan det gøres ...

Kan du give et ekstra hint til hvordan

http://collectibles.paninidanmark.com/home.html Det er noget a la det her jeg søger. Selvfølgelig ikke lige så fancy men noget a la det
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2018 - 11:58 #3
https://docs.google.com/forms/u/0/
opret en formular (fx bare med 10 linjer med pokemons til test)
og top venstre på siden er tre vandrette streger - klik på dem, vælg 'hjælp og feedback' og læs 'how to use...' og 'send to people...' så er du hurtigt igang med at lave en afkrydsningsformular med navne på pokemons og ud for hver et afkrydsningsfelt.
Husk også en plads til brugernavn, så du kan se hvem der har svaret.

Når brugere sender formular retur, så samles data i et regneark https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/ hvor du har alle data for hele gruppen samlet.
Avatar billede imma Forsker
24. juni 2018 - 12:47 #4
Kan man oprette dem med billeder ?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2018 - 13:10 #5
her er et råt udkast - med 150 pokemons bliver det en lang formular. Men du deler et link, og det kan let ses/udfyldes på mobiler.
https://www.dropbox.com/s/gdm1y2um3o7ub14/image013.png?dl=0
(jeg ved ikke, hvad pokemons hedder, så der er bare sat et par navne ind)
Avatar billede imma Forsker
25. juni 2018 - 07:18 #6
Fedt fedt det skal prøves.  Der vil ca være en 100 brugere som er børn. Så det er nok mig der skal styre deres brugerdata og tjekke af.... vil det være muligt
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2018 - 07:41 #7
det burde være muligt - men start med at lave en lille test med 10 pokemons og indtast for 3-4 personer - bare for at se, hvordan resultatet vises.
Avatar billede imma Forsker
05. februar 2020 - 13:15 #8
Claes57 - jeg fandt ikke en løsning - men tak for hjælpen.... måske du vil hjælpe igen en anden god gang