Avatar billede Anders Praktikant
22. juni 2018 - 10:10 Der er 5 kommentarer

Hvad er Diskkvote?

Jeg er meget i tvivl om hvad en Diskkvote er?
Og om der er nogle fordele og ulemper ved det?
Avatar billede INK Ekspert
22. juni 2018 - 10:27 #1
Fandt denne oplysning, men har ellers ingen viden herom 😀
http://deersted.com/article/disk-kvote
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. juni 2018 - 12:03 #2
Diskkvote sættes på brugere. Det sætter en kvote på, hvor meget dataplads brugeren må udnytte. Eks. har en standard Google konto en kvote på 15GB data på tværs af Googles tjenester.

Hvis ikke du har brug for at begrænse datamængden for brugere, så lad være at sætte den.
22. juni 2018 - 12:12 #3
HEJ,

På (f. eks) folkeskoler kan lærerne være interesseret i at deres elever ikke bruger for megen plads på skolens server(e). Derfor kan de ( = læreren, som er administrator på systemet )  sætte at hver elev får eks. 1 GB , 10 GB eller hvad der nu er plads til på disken.  Hvis eleven er i nærheden af denne grænse får eleven en melding herom, og  MÅ for at kunne fortsætte enten slette filer eller bede om en større DISKKVOTE.

DISKKVOTEN har intet med filernes indhold at gøre.  Det er KUN forbrug af diskplads som tæller her.

KRISTIAN
22. juni 2018 - 14:08 #4
Disk Qouta er hvor meget data må den enkelte bruger forbruge.
Og i baggrunden, hvor hurtigt må brugeren få adgang til sin data.

Fordel: Vi begræser plads forbrug og båndbredde.
Ulempe: Vi begrænser plads forbrug og båndbredde.
:)
22. juni 2018 - 14:32 #5
PS. Fordelene bunder i økonomi.