Avatar billede arnen2 Novice
26. juni 2018 - 22:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Unzip

Efter totalt havari har jeg geninstalleret Windows 7 Professional. Nu viser det sig, at jeg ikke kan unzip'pe komprimerede filer. Når jeg prøver, får jeg meddelelsen:

Windows kan ikke åbne mappen.
Den ZIP-komprimerede mappe 'C:....zip' er ugyldig.

Hvad gør jeg? Skal jeg virkelig investere i et program, og i givet fald, hvilket?
Avatar billede kurtba Ekspert
27. juni 2018 - 01:17 #1
7-zip er gratis.
https://7-zip.org/
Noget tyder dog på, at der måske er noget galt med zip filen. Men giv lige 7-zip en chance og vend så evt. tilbage.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. juni 2018 - 07:13 #2
Helt simple pak-ud funktioner kan Windows 7 gøre selv. 7-zip bør dog af belejlighedsårsager være installeret på alle systemer.

Jeg tænker også du har et problem med den pakkede fil - er du sikker på den er intakt? - eller ikke bare er en genvej til en fil der ikke længere eksisterer?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2018 - 10:33 #3
Enig i brug af 7 Zip😊
Avatar billede arnen2 Novice
27. juni 2018 - 10:51 #4
Der er sandelig noget galt med zip-filen, det viser sig, at andre zipfiler kan unzip'es. Men hvorfor der ligger en zipfil til download, den er på ca. 5 Mb, vides ikke. Jeg har tidligere downloaded filen uden problemer. Web-stedet er åbenbart dødt, deres support-adresse er også ugyldig.
Mange tak for hjælpen!