Avatar billede knjdk Novice
27. juni 2018 - 12:58 Der er 1 kommentar

Flytning af mails Fra Outlook Express 6 til Windows Live Mail 2011

Jeg har kunnet eksportere både min mailkonto og mit adressekartotek fra Outlook Express til Windows Live Mail.

Jeg kan ikke eksportere mine mails, da det sker til Outlook på samme gamle computer, hvor computeren har ganske svært at kommunikere med Outlook. Typisk ender det med ”svarer ikke”, hvis jeg trykker på ret meget. Jeg er derfor mere til nedenstående metode.

Jeg har kopieret lagringsmappen til c-drevet på den computer, hvor Windows Live Mail er installeret. Lagringsmappen indeholder cirka 200 dbx-filer inkl. Folders.dbx. Filerne er ikke skrivebeskyttede. Nogle af filerne er nyhedsgrupper eller tilknyttet andre mailkonti (f.eks. hotmail og gmail).
I Windows Live Mail vælger jeg fil/Importér meddelelser/Microsoft Outlook Express 6 og udvælger lagringsmappen. Det giver følgende fejlmeddelelse, når jeg trykker ”næste”: ”Der er ingen meddelelser i denne mappe, eller et andet program har de påkrævede filer åbne. Vælg en anden mappe, eller luk eventuelle programmer, der har filerne åbne”. Filerne er i mappen, og ingen andre programmer har – mig bekendt – filerne åbne. Jeg opnår samme fejlmeddelelse, hvis jeg forsøger at importere fra en ekstern harddisk, hvor jeg også har en kopi af lagringsmappen.

Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede INK Ekspert
27. juni 2018 - 13:31 #1
Windows Live Mail 2011 og 2012 serviceres ikke længere af Microsoft, og virker iøvrigt heller ikke Microsoft mailkonti.
Vil derfor foreslå du anvender Mozilla Thunderbird som ny mailklient på maskinen.

Det vil virke i mange år, og overflytning er jo samme udfordring som du har nu.

Efter installation af Thunderbird skal du installere to tilføjelser:

ImportExportTool og
MoreFunctionsForAdressBook

Så kan du importere både adresseliste og gamle mails. Hvis du vælger denne løsning så kom evt. tilbage for flere detaljer.