Avatar billede jangeisler Novice
27. juni 2018 - 21:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Svævende værktøjskasse

Hej :)
Jeg er helt ny herinde, og er ret ny til programmering i VBA og i det hele taget.

Til brug på mit arbejde kunne jeg godt tænke mig at lave en "svævende" værktøjskasse, enten i Word eller Excel. Jeg tænker, at layoutet skal være 2 kombinationsbokse og 1 knap.

Den første kombinationsboks skal være kategori - herunder f.eks.:
- "åben eksternt program/hjemmeside/mappe"
- kopiér tekst fra eksternt word dokument
- vejledninger
- evt.

Den næste kombinationsboks skal så have indhold ud fra kontekst i den første, f.eks.
- diverse programmer, hjemmesider, mapper
- beskrivelse af tekst der kan kopieres
- konkrete vejledninger

Ved tryk på knappen "OK", skal værktøjskassen så sætte noget i værk.

Jeg tænker mig, at værktøjskassen kunne være placeret øverst på skærmen i midten, og ikke fylde ret meget i højden, og meget gerne et enkelt låst vindue uden værktøjslinjer, statuslinjer osv. Vil dette kunne lade sig gøre, eller bør det programmeres i Visual Studio?

-Jan
Avatar billede jangeisler Novice
27. juni 2018 - 22:06 #1
Undskyld, jeg bemærkede lige, at der var en kategori til programmering.
Jeg lægger spørgsmålet op dér i stedet. Hvis jeg kan finde ud af det, sletter jeg dette indlæg
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. juni 2018 - 23:24 #2
Du kan ikke selv slette indlæg på eksperten, det kan kun webmaster.