Avatar billede jath08ac Forsker
28. juni 2018 - 09:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vis eksempel text i textbox, når userform åbnes - VBA

Hej,

Jeg har en userform, hvor jeg har nogle textbox. Jeg kunne godt tænker mig, at når userformen åbner, at der i nogen af textbox står en eksempel tekst, så brugeren kan se hvad han skal skrive. det kunne f.eks. være datoformat sådan her: dd/mm/åå.
Når brugen skriver i en textbox med eksempel tekst, så skal den brugeren skriver selvfølgelig vises. Hvis man slette teksten, så skal eksempel teksten vises igen.

Håber at det giver mening.

Håber nogen kan hjælpe :-)
Avatar billede finb Ekspert
28. juni 2018 - 09:56 #1
utestet:
1.
Højreklik på textbox, se muligheder.

2.
Inputbox har mulighed for, at du viser blå tekst med eksempel,
det er vist efter tredje semikolon.

3.
Du kan også lave en input-validering, der
looper, indtil syntaks er korrekt.
Avatar billede store-morten Ekspert
28. juni 2018 - 19:58 #2
Marker Textboxén
I Properties finder du: ControlTipText og skriver: Skrives med formatet: dd/mm/åå

Så vil teksten:  "Skrives med formatet: dd/mm/åå" vises når muse markøren føres i over textboksen